۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۶۲۵۴۳۴
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی فقهی پدیده غنا؛ ماهیت و حکم آن» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی فقهی پدیده غنا؛ ماهیت و حکم آن» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی فقهی پدیده غنا؛ ماهیت و حکم آن» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی فقهی پدیده غنا؛ ماهیت و حکم آن» اظهار داشت: این تلاش، در بررسی فقهی غنا، که پیش روی شما خواننده گرامی است، ابتدا پاسخ مختصری به سؤال بزرگواری می‌باشد که برخی اقوال فقهی در باب غنا نیز بدان افزوده شده است. بعد‌ها وی مراجعه و بازنگری آن پاسخ را جهت نشر و تعمیم فایده، از نویسنده درخواست کرد، و اجابت شد.

وی گفت: نویسنده در ابتدای این کتاب می‌نویسد "بدین جهت این بررسی ـ که امیدوارم در سطح مطلوب باشد و خوانندگان گرامی از آن بهره برند ـ درصدد فهم نظری این بحث است، و امر تطبیق را به خود آن‌ها وانهاده است، زیرا این، یک تکلیف شرعی شخصی است که در آن فقیه بر اساس اجتهاد خویش و مقلد بر حسب تقلید خود عمل می‌کند؛ و البته آن که راه احتیاط بپیماید از صراط نخواهد لغزید".

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: غنا از جمله موضوعاتی است که فق‌های مسلمان به صورت مستقل به بررسی آن پرداخته‌اند. هم‌چنین بر این اساس که غنا از جمله افعال حرام است و کسب درآمد از فعل حرام، حرام است، آن را در مؤلفات فقهی عام خود، به صورت غیر مستقل زیر عنوان «المکاسب المحرّمه» (درآمد‌های حرام) ـکه معمولاً آن را در آغاز «کتاب التجارة» قرار می‌دهند ـ آورده‌اند.

وی افزود: سپس از این نقطه، به سراغ بحث درباره غنا به عنوان فعلی از افعال مکلف، و نیز بحث از حکم شنیدن، یادگیری و آموزش آن، شرکت در مجالس غنا، کسب درآمد مردان و زنان از راه غنا، خرید و فروش کنیزکان آوازه‌خوان، ساخت آلات طرب که همراه غنا به کار می‌روند، خرید، فروش و استفاده از آن‌ها و... رفته اند.

پهلوانی به معرفی کتاب «بررسی فقهی پدیده غنا؛ ماهیت و حکم آن» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته عبدالهادی فضلی است که در دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «بررسی فقهی پدیده غنا؛ ماهیت و حکم آن» با ۱۳۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۸۶ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات