۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۲۵۵۱۲

ترجمه مجموعه «کودکان در دنیای ما» چاپ شد

ترجمه مجموعه «کودکان در دنیای ما» چاپ شد
ترجمه مجموعه ۴ جلدی «کودکان در دنیای ما» به همت انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، مجموعه ۴ جلدی «کودکان در دنیای ما» اثر مشترک لوییس اسپیلزبری و کری رابرتس به‌تازگی با ترجمه شادی جاجرمی‌زاده توسط انتشارات فاطمی و به‌عنوان کتاب‌های طوطی (بخش کودک و نوجوان این انتشارات) منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند.

وقتی کودکان سؤال‌های بی‌پایان خود را آغاز می‌کنند، گاهی پدر‌ها و مادر‌ها آرزو می‌کنند کاش بچه‌های عزیزشان هیچ‌گاه معنی کلمه‌های «چرا»، «چی»، «چگونه» و... را یاد نگرفته بودند. همه جمله‌هایی که با این کلمات آغاز می‌شوند با علامت سؤال تمام می‌شوند. سؤال‌هایی که گاه هیچ مفهومی ندارند و گاه بزرگترین دغدغه‌های بشری را با خود دارند. سؤال‌های زیاد کودکان در سنین پیش‌دبستان و دبستان، گاه خسته‌کننده می‌شود، اما در این مرحله از رشد بسیار ارزشمندند و به شما در درک رؤیاها، ترس‌ها و امید‌های آن‌ها کمک می‌کند.

پناهندگان و مهاجران که هستند؟ چرا آدم‌ها فقیر و گرسنه‌اند؟ برای چه جنگ و درگیری اتفاق می‌افتد؟ تروریسم چیست؟ چرا رنگ پوست انسان‌ها متفاوت است؟ و سؤال‌هایی از این دست، با شنیدن و خواندن اخبار و مشاهده جهان اطراف، هر روز در ذهن کودکان شکل می‌گیرد. با توجه دقیق به پرسش‌های کودکان و آشنایی با مفاهیم و موضوعات، زمینه برقراری ارتباطی عالی و مؤثر بین والدین و فرزندان فراهم می‌شود.

نویسندگان مجموعه «کودکان در دنیای ما» سراغ این موضوعات و مفاهیم مهم اجتماعی رفته‌اند که گاه از سوی کودکان مطرح می‌شوند و باید درباره آن‌ها توضیح داد. تصویرگری کتاب‌های مجموعه مذکور هم توسط حنانه کای انجام شده‌اند.

«فقر و گرسنگی»، «پناهندگان و مهاجران»، «درگیری‌های جهانی» و «نژادپرستی و تعصب» عناوین چهارگانه مجموعه «کودکان در دنیای ما» هستند که با خرید حق کپی‌رایت از ناشر اصلی توسط انتشارات فاطمی چاپ شده‌اند.

هر عنوان این مجموعه که برای گروه سنی بالای ۶ سال مناسب است، با شمارگان ۲هزار نسخه و قیمت ۲۸ هزار تومان منتشر شده است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات