۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۲۵۵۸۸
امام جمعه ایلام:

مردم ‌عراق مراقب تفرقه افکنی آمریکایی‌ها باشند

مردم ‌عراق مراقب تفرقه افکنی آمریکایی‌ها باشند
امام جمعه ایلام مطالبات مردم عراق با بیان آرامش را حق مردم این کشور دانست و گفت: مردم ‌عراق مراقب تفرقه افکنی آمریکایی‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به آخرین وضعیت و تحولات خاورمیانه‌ اظهار‌ داشت: استکبار‌ جهانی در وضعیت پیش‌آمده در خاورمیانه به التماس برای نقش‌آفرینی ایران برای حل اتفاقات حادث شده افتاده است.

امام جمعه ایلام ایران را تنها قدرت منطقه عنوان کرد که می‌تواند نقش ارزنده موثر و راهگشا در خلیج‌فارس را ایفاد کند و امروز دشمن به رغم تمام رجز‌خوانی‌های گاه و بی‌گاه خود به این نتیجه رسیده ‌که بدون حضور و نقش‌آفرینی ایران ثبات در خاورمیانه ناممکن است.

خطیب جمعه ایلام‌ تحولات عراق را ناشی از طمع آمریکا و آل‌سعود برای ایجاد تفرقه در این کشور عنوان کرد و افزود: آمریکا و عربستان درصد آنند که با ایجاد تفرقه وحدت مسلمانان را به هم زده و از قَبل این تفرقه به اهداف شوم خود دست‌یابند.

وی مطالبات مردم عراق با بیان آرامش  را حق مردم این کشور دانست و خاطرنشان کرد: مرجعیت دینی با تأکید بر اینکه شرکت در تظاهرات‌های مسالمت آمیز حق همه عراقی‌هاست، مطالبه‌گری را رسمیت داده است، اما مردم عزیز عراق باید مواظب تفرقه افکنی دشمنان باشند که وحدت آنان را نشانه گرفته است.

ادامه سخنان خطیب جمعه این هفته ایلام به 13 آبان روز ملی مبارزه با آمریکا و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که در این ارتباط گفت: روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار، اهمیت حضور مردم را در این روز مهم و حساس مورد یادآوری قرار داد و افزود: حضور در راهپیمایی بزرگ 13 آبان بار دیگر اثبات‌گر این فرمایش حضرت امام(ره) خواهد بود که فرمود:« آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در ادامه توجه به معیشت مردم، تلاش در جهت برطرف کردن نیازهای شهروندان، اتمام مسئولان به تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرار داد و خاطر‌نشان کرد: مردم ولی نعمت این انقلابند و مسئولان حرمت ولی‌نعمتان انقلاب را به نحو شایسته حفظ کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات