۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۲۶۱۶۷
توکلی در گفت وگو با رسا:

مشکلات کشور جز با کار جهادی حل نمی شود

مشکلات کشور جز با کار جهادی حل نمی شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت توجه جامعه به گفتمان جهادی گفت: مشکلات جامعه ما جز با کار جهادی حل نمی شود.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت توجه جامعه به گفتمان جهادی گفت: مشکلات جامعه ما جز با کار جهادی حل نمی شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِن أَنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَئوفٌ رَحيمٌ» به تبیین ویژگی های جهادی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: خداوند متعال پیامبری برای ما فرستاده است که درد و رنج ما برای ایشان بسیار گران تمام می شود و همواره نسبت به حل مسائلمان دغدغه دارند.

توکلی با اشاره به ضرورت الگوپذیری مسؤولان از سیره جهادی پیامبر اکرم(ص) و با بیان اینکه حریص بودن نسبت به هدایت امت و رفع مشکلات مردم از صفات برجسته رسول الله(ص) بود، عنوان کرد: این صف در برخی مسلمانان جلوه می کند که یکی از افراد مرحوم سید محمد ساجدی بود، زیرا همواره برای مشکلات مردم غصه می خورد و ما باید از او الگو بگیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعزام امیرمؤمنان(ع) از سوی پیامبر اکرم(ص) به سوی یمن برای آموزش مبانی اسلام به آنها تأکید کرد: پیامبر اعظم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند «غصه مردم را بخور که اگر برای آنها کارساز نباشد، لااقل برای خودت کارساز خواهد بود»، از این رو اگر انسانی نسبت به حل مشکلات مردم دغدغه مند باشد در چارچوب انسانیت و آدمیت خواهد ماند.

وی در ادامه با بیان انکه علت مقاومت و پیروزی های مردم یمن آن است که اسلام را از حضرت علی(ع) آموزش دیده اند، ابراز کرد: کسانی که نسبت به حل مشکلات مردم دغدغه ندارند در مسیر آدمیت و انسانیت حرکت نمی کنند، زیرا آدمیت به آن نیست که انسان همانند سیب زمینی نسبت به مسائل بی تفاوت باشد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
گفتگوی ساندویچی بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
دقیقا موضوع گفتگو چی بوده ؟
1
0