۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۳۵۶
امام جمعه ساری:

تولی و تبری شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه است

تولی و تبری شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه است
امام جمعه ساری، تولی و تبری را شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه دانست و گفت: یک جامعه بی تفاوت و غیر انقلابی نمی‌تواند انقلاب را حفظ کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نخستین خطبه‌های عبادی سیاسی خود در نماز جمعه مرکز استان، حیات، نجات و سعادت ما را در تبعیت از خداوند متعال و رسول خدا دانست و گفت: امروز و در دوران غیبت حضرت ولی عصر (عج) ما باید گوش به فرمان و مطیع مقام معظم رهبری باشیم.
 
وی با بیان این که مقام معظم رهبری نائب امام زمان (عج) هستند، افزود: تجربه سی سال زعامت و رهبری ایشان نشان داد که هر گاه مسؤولان به سخنان، راهنمایی‌ها و تذکرات ایشان گوش فرا دادند کشور پیشرفت و هر جا در این مسأله تعلل به وجود آمد ضرر کردیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به خدمات چهل ساله آیت الله طبرسی اشاره کرد و با بیان این که ایشان همواره در جهت تقویت وحدت جامعه گام بر می‌داشتند، گفت: ویژگی امام جمعه نیز تقویت وحدت بخشی در جامعه است.
 
وی همچنین به تأکید مقام معظم رهبری در معرفی، تثبیت و بزرگ شمردن برجستگی‌های مردم مازندران اشاره کرد و افزود: ان شاء الله با مشاوره با جامعه دانشگاهی و حوزوی این مطالبه مقام معظم رهبری دنبال خواهیم کرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری در حکم حقیر بر ضرورت تقویت جوانان انقلابی و مؤمن تأکید کرد، گفت: همه تلاش خود را در جهت تحقق رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری به کار خواهیم کرد.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اظهار لطف و محبت مردم و مسؤولان در روز‌های اخیر تأکید کرد: مردم و نهاد‌ها از نصب بنر‌های تبریک خودداری و با دعا و حضور خود ما را یاری کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که چشم انداز ما برای استان، مازندرانی سالم، رشد یافته، پیشرفته و مدرن است، تصریح کرد: با توجه به این که آسیب ها، ضعف ها، مشکلات اجتماعی و اخلاقی در کنار نقاط قوت مازندران نیز وجود دارد با کمک مسؤولان این آسیب‌ها را باید کاهش و به حداقل برسانیم.
 
وی در ادامه سخنان خود گفت: در عرصه عمران و آبادی نیز باید یک استان پیشرفته، مدرن و رشد یافته داشته باشیم و در این خصوص باید یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که در هفته‌های آینده در خطبه دوم فرازی از این بیانیه را بیان و تبیین خواهم کرد، افزود: با عمل به این بیانیه می‌توانیم به رشد و توسعه استان و کشور دست پیدا کنیم.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود تولی و تبری را شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید هم نسبت به خدا، پیامبر و رهبری تولی و نسبت به دشمنان و مستکبران تبری داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که انقلابی ماندن جامعه یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است، گفت: برای تحقق این مطالبه مهم باید هم نسبت به دشمنان تبری و از ظالمان و مستکبران فاصله بگیریم و اظهار بیزاری کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ انقلاب را انقلابی ماندن جامعه دانست و تصریح کرد: یک جامعه بی تفاوت و غیر انقلابی نمی‌تواند انقلاب را حفظ کند به همین دلیل باید تولی خود را نسبت به ولایت و تبری خود را نسبت به استکبار نشان دهیم./950/پ202/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات