۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۲۶۳۷۵
آیت الله سعیدی:

فرهنگ وحدت مسلمین نهادینه شود | مسؤولان به مشکلات زلزله زدگان رسیدگی کنند

فرهنگ وحدت مسلمین نهادینه شود | مسؤولان به مشکلات زلزله زدگان رسیدگی کنند
امام جمعه قم با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی و کشته و مجروح شدن هموطنان تأکید کرد که مسؤولان تلاش کنند تا مشکلات زلزله زدگان را حل کرده و غم را از دل مردم بردارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که درمصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تأکید اهل بیت(ع) بر وحدت بین مسلمین گفت: باید فرهنگ وحدت بخش بین شیعه و سنی تبدیل به فرهنگ عمومی شود؛ شرکت در نماز، شرکت در تشییع جنازه، عیادت بیماران و رعایت حقوق نسبت به اهل سنت توصیه های امام حسن عسکری(ع) به شیعیان برای وحدت مسلمین است.

وی افزود: در این زمینه ها نباید افراط و تفریط داشته باشیم بلکه باید دستورات دینی را درست اجرایی کنیم، مسجد شیعه و سنی نداریم، مسجد خانه خدا است و باید همه در این مسجدها اقامه نماز داشته باشند.

امام جمعه قم رعایت خطوط قرمز الهی را از شاخصه های اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: امام عسکری(ع) تأکید می کنند اگر شیعیان راستگو، دیندار و ولایتمدار و در برخورد با دیگران دارای اخلاق حسنه باشند سبب محبوبیت جایگاه ما در بین دیگران می شوند.

وی ادامه داد: امام عسکری(ع) همچنین می فرمایند تقوا پیشه کرده و زینت اهل بیت(ع) شوید نه این که کاری کنید تا از جایگاه آنها در جامعه کاسته شود، حضرت فرمود جذب حداکثری و دفع حداقلی سیاست اهل بیت(ع) با دیگران است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: امت اسلام باید به پیام اهل بیت(ع) توجه کند چرا که اهتمام به فرمایشات این بزرگواران احترام به فرمایش رسول اکرم(ص) است، امروز دشمنان رسول خدا با بهانه دشمنی با شیعه با اهل بیت(ع) دشمنی می کنند که از جنایات بزرگ این منحرفان است، محبت اهل بیت(ع) امر اجماعی بین همه مسلمانان است.

وی عنوان کرد: باید به دستورات نورانی اهل بیت(ع) جامه عمل بپوشانیم و انس با قرآن را به فرهنگی عمومی در جامعه تبدیل کنیم، شعار ایمانی و شعار وحدت بخش امت اسلامی که ریشه های نفاق و کینه را از بین می برد و دل های مسلمانان را متصل می کند صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است.

امام جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و ارج نهادن به تلاش دانشمندان جوان و انقلابی، از دولت و سازمان انرژی هسته ای برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر آذربایجان شرقی و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز تأکید کرد که مسؤولان باید تلاش کنند تا مشکلات زلزله زدگان را حل کرده و غم را از دل مردم بردارند، مردم و مسؤولان باید همراهی و مدیریت کنند تا کارها به دقت انجام شود.

محمد قمین
ارسال نظرات