۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۲۶۳۸۶
امام جمعه اهواز:

رونق تولید داخلی سبب رفع بیکاری جوانان می شود| مطالبات رهبری روی زمین نماند

رونق تولید داخلی سبب رفع بیکاری جوانان می شود| مطالبات رهبری روی زمین نماند
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه عدم ورود کالا‌های مشابه تولید داخلی عاملی در رونق گرفتن تولید داخلی است، گفت: رونق تولید داخلی سبب رفع بیکاری جوانان می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نمازجمعه امروز اهواز، با بیان اینکه عدم ورود کالا‌های مشابه تولید داخلی عاملی در رونق گرفتن تولید داخلی است، اظهار داشت: نباید حرف‌های رهبرانقلاب بر زمین بماند از طریق فضای مجازی به مطالبه گری بپردازیم و این سؤال را مطرح کنیم که چرا مطالبه‌های رهبری بر زمین مانده است؟.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه رونق تولید داخلی سبب کمی جوان بیکار خواهد بود، خاطرنشان کرد: وضع تعرفه مناسب برای واردات و زیاد کردن قیمت محصولات وارداتی، ایجاد رقابت میان تولیدکننده‌های داخلی و خارجی، تسهیلات ارزان قیمت برای تولید کالا‌های مصرف داخلی، کاهش هزینه‌های مالیاتی چندین راهکار برای دلگرم سازی تولید کننده‌ها است.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه جلوی محصول وارداتی مشابه تولید داخلی باید گرفته شود، تصریح کرد: واردات محصول به بهانه رقابت با تولیدات داخلی باید منوط به وضع تعرفه برای محصول خارجی باشد تا آسیبی به تولید داخلی وارد نشود و به گونه‌ای نباشد که محصول وارداتی ارزانتر از محصول ایرانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه بهانه ورود برخی محصولات عدم وجود کیفیت در کالا‌های داخلی است، گفت: در پاسخ می‌گوییم اگر واردات در حد ضرورت باشد، باید تلاش شود تا واردکننده‌ها و تولیدکننده‌ها از امکانات مساوی و حمایت‌های برابر برخوردار شوند؛ قطعا با چنین گامی شاهد کولاک جوانان در تولید محصولات داخلی با کیفیت خواهیم بود.

وی با اشاره به بارندگی‌های پیش رو و ماندگاری آسیب سیل گذشته در استان عنوان داشت: به مسؤولان بزرگوار عرض می‌کنم لایروبی‌ها ضعیف دنبال می‌شود، سیل بند‌ها و کانال‌های سیل بر مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نزدیک ملل اسلامی بر یکدیگر تأکید کرد و گفت: دولت‌های دست نشانده هستند، اما بستر برای نزدیکی و وحدت ملل و امت‌های اسلامی باید ایجاد شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به کشت برنج در اقصی نقاط کشور و استان بیان داشت: اگر بستر و زمینه کار و تلاش فراهم باشد جوانان خوزستانی پای کار هستند، باید برنامه ریزی کنیم تا در برداشت محصول، سرگردان نمانند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خواهان تشکیل کمیته برنامه ریزی برای ساماندهی محصولات کشاورزی و باغداری شد و اضافه کرد: در این کمیته باید از سرگردانی در فروش محصولات کشاورزی جلوگیری شود و با اقدام عاجل از بروز فاجعه بزرگ در فروش برنچ جلوگیری گردد.

وی تصریح کرد: در بحث برداشت برنج اقدام عاجل بشود، برنامه ریزی برای فروش محصولات کشاورزی برنجکاران فردا دیر است، باید جهادی وارد شویم، بستر صادرات برنج در اسرع وقت صادر بشود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با دعوت از مردم برای خرید برنج ایرانی بیان داشت: رونق تولید داخلی در همه عرصه‌ها نیازمند اقبال مردم است، ادارات دولتی، نیرو‌های مسلح و شرکت‌های وابسته که برای خود برنج تأمین می‌کنند، برنج داخلی را خریداری کنند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه برنج کاران باید در فروش انصاف داشته باشند، اظهار داشت: تا کی باید برنج‌های پلاستیکی (هندی و پاکستانی) به ملت داده شود حال آنکه برنج‌های ایرانی بسیار لذیذ هستند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات