۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۲۶۶۵۷
حجت الاسلام قائمی:

حوزه انقلابی حوزه‌ای پویا، با نشاط و تحول خواه است

حوزه انقلابی حوزه‌ای پویا، با نشاط و تحول خواه است
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه انقلابی حوزه‌ای پویا، با نشاط و تحول خواه است، گفت: رشد و نشاط علمی در حوزه انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، انقلاب اسلامی را حرکتی عظیم و برخاسته از متن حوزه‌های علمیه معرفی کرد و گفت: نقش حوزه در استقرار و تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار و حائز اهمیت بوده و به همین دلیل دشمن همواره در مسیر تضعیف این نهاد انقلابی حرکت کرده است.
 
وی با اشاره به این که حوزه و روحانیت بودند که پیام انقلاب را در جامعه نشر و گسترش دادند و گوش آحاد ملت رساندند، افزود: امروز نیز برای استمرار انقلاب و دوام نظام، ما نیازمند حوزه انقلابی هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ انقلاب در گرو حوزه‌ای انقلابی است، خاطرنشان کرد: تقویت عنصر انقلابی بودن در حوزه یک اصل مهم است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار داشته، چون اگر حوزه در مسیری غیر از این گام بردارد خطر تحجرگرایی این مرکز مهم علمی را تهدید خواهد کرد.
 
حجت الاسلام قائمی با تأکید براین که تقویت روحیه انقلابی موجب تقویت بنیه علمی و نظام درسی حوزه خواهد شد، تصریح کرد: بر خلاف برخی تصورات اشتباه، تقویت عنصر انقلابی در حوزه‌ها رشد و بالندگی بیش از پیش این مرکز مهم علمی را در پی خواهد داشت.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه انقلابی حوزه‌ای پویا، با نشاط و تحول خواه است، بیان داشت: رشد و نشاط علمی در حوزه انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه انقلابی همواره در مسیر تحول و پیشرفت علمی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: سکون و بازگشت در حوزه انقلابی معنا ندارد بلکه چشم انداز چنین حوزه ای، رشد علمی و اخلاقی در تمام سطوح است.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه با سیاست زدگی به شدت در تضاد است، تصریح کرد: نشاط، پویایی و بالندگی علمی در کنار تقویت روحیه تعبد، اخلاق و ولایت مداری از جمله شاخصه‌های مهم حوزه انقلابی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علم و تقوا در حوزه انقلابی توأم با هم رشد و تقویت خواهد شد، ادامه داد: محصول و خروجی حوزه انقلابی، طلابی نخبه، مهذب و انقلابی است که این مسأله بی طور جدی مورد توجه مدیران و اساتید مدارس علمیه است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی در معرض هجمه‌های بسیار دشمنان و بدخواهان قرار دارد، ادامه داد: دفاع و حراست از انقلاب و نظام اسلامی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه انقلابی است و اگر این تفکر و روحیه در حوزه‌های علمیه تقویت نشود نمی‌توانند پشتیبان قدرتمندی برای انقلاب و نظام باشند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات