۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۲۷۱۶۰
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

۹۹ درصد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف خراسان جنوبی مختومه شد

۹۹ درصد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف خراسان جنوبی مختومه شد
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از مختومه شدن ۹۹ درصد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست با قضات دادسراها و دادگا‌ه‌های بیرجند اظهار داشت: 13 حوزه قضایی در 11 شهرستان و دو دادگاه در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک دادگاه در دیهوک راه اندازی خواهد شد، گفت: در مجموع پرونده‌های وارده به دادسراها و دادگاه‌‌های استان از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار و 548 پرونده بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه پرونده‌های وارده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک درصد افزایش داشته است، افزود: از این تعداد 49 هزار و 248 پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های استان 23 روز و در دادسراها نیز 90 روز است که باید تلاش شود متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها کاهش یابد.

وی با اشاره به ورود 9 هزار پرونده به دادسراهای اجرای احکام کیفری ادامه داد: از این تعداد نیز 8 هزار و 782 پرونده رسیدگی شده و 97 درصد از این پرونده‌ها مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 413 پرونده وارده به شعب اجرای احکام مدنی بوده که از این تعداد 3 هزار و 305 پرونده مختومه شده است.

حجت الاسلام حمیدی از مختومه شدن 99 درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر نیز یک هزار و 530 پرونده در شوراهای حل اختلاف مانده است.

وی با بیان اینکه 71 درصد زندانیان استان مربوط به جرائم موادمخدر و 15 درصد مربوط به جرائم سرقت است، افزود: پنج درصد از زندانیان در خراسان جنوبی محکومین مالی و 50 درصد زندانیان نیز دارای سابقه کیفری هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات