۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۲۴۵
طحان نظیف:

شورای نگهبان فراجناحی است | ناظران دخالت مجریان را با فوریت گزارش کنند

شورای نگهبان فراجناحی است | ناظران دخالت مجریان را با فوریت گزارش کنند
عضو حقوقدان شورای نگهبان خطاب به ناظران انتخابات گفت: باید نظارت و گزارش هرگونه دخالت مجریان در انتخابات را با دقت و فوریت به مراجع بالاتر گزارش کنید.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، هادی طحان نظیف عصر امروز (پنج شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷) طی سخنانی در همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شما (ناظران) بازوان شورای نگهبان هستید، گفت: اگر این بازوان نبود انجام وظیفه خطیر شورای نگهبان ممکن نبود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خطاب به ناظران تاکید کرد: در بررسی پرونده‌ها دقت بیشتری داشته باشید. نگاه و رفتار جناجی نداشته باشید.

طحان نظیف تصریح کرد: هرکس در امر انتخابات وظیفه‌ای دارد و وظیفه ما بی‌طرفی است و قانون، شرع و مقام معظم رهبری این را از ما می‌خواهد.

وی با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر اینکه شورای نگهبان و ناظران هرگونه دخالت مجریان در انتخابات را گزارش کنند، خاطرنشان کرد: باید نظارت و گزارش هرگونه دخالت مجریان در انتخابات را با دقت و فوریت به مراجع بالاتر گزارش کنید.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه سخنان خود توجه به صحت و مستند بودن گزارش‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: گزارش‌ها باید با مدارک مستند باشد تا بتواند مبنای قضاوت قرار گیرد.

طحان نظیف اظهار داشت: تاکید ما بر مر قانون است؛ چرا که این امر حضرت آقا است تا راه برای اعمال سلایق بسته شود.

وی درباره ایرادات قانون فعلی انتخابات نیز یادآور شد: هرچند ایرادات فراوانی به قانون موجود داریم و تلاش کردیم اصلاح شود، ولی تا الان انجام نشده، اما باید به همین قانون عمل شود تا راه برای اعمال سلایق بسته شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان باشگاه سیاسی نیست، تصریح کرد: شورای نگهبان از شکست یا پیروزی هیچ گروه یا شخص و نهادی خوشحال نمی‌شود.
محمد قمین
ارسال نظرات