۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۷۳۹۵
آیت الله مرتضوی شاهرودی:

تولد و وجود مبارک پیامبر اکرم سرشار از برکت بود

تولد و وجود مبارک پیامبر اکرم سرشار از برکت بود
آیت الله مرتضوی شاهرودی تولد و وجود مبارک پیامبر اکرم را سرشار از برکت برای همه موجودات عالم دانست و افزایش وسعت شناخت از ایشان را سبب وحدت معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی و از علمای بزرگ خراسان صبح امروز در جمع شاگردان خویش در شبستان زیرگنبد مدرسه علمیه آیت الله خویی به تناسب سالروز میلاد ختم رسل، محمد مصطفی(ص) پیرامون روایات بسیاری که در رابطه با کیفیت تولد رسول اکرم(ص) نقل شده است، سخن گفت.

آیت الله مرتضوی شاهرودی به نقل از عبدالله بن عباس از پدرش بیان داشت: پدرم گفت روزی که رسول مکرم اسلام متولد شد نوری همانند نور خورشید در جبین ایشان بود و نیز در بعضی از روایات آمده است که در حجاز و شامات نوری از جبین مبارک رسول اکرم (ص) ظاهر شد که همه فهمیدند.

وی در ادامه گفت: شیخ طوسی به نقل از یکی از شاگردان امام صادق (ع) اشاره دارد که ایشان فرمودند: در روزی که خاتم الانبیا متولد شد یک نفر از اهل کتاب به نزد چند نفر از روئسای قریش رفت و پرسید در طائفه قریش کسی دیشب متولد شده است؟ آنها در پاسخ گفتند خیر، سپس آن فرد آهل کتاب به آنها گفت بروید و تحقیق کنید در حجاز یا فلسطین کسی متولد شده، بعد از اینکه آنها تحقیق کردند فهمیدند که در آن شب وجود مقدس خاتم الانبیا در مکه متولد شده بود، آن فرد اهل کتاب به آنها گفت: این شخصی که متولد شده نامش احمد است و با آمدن او اهل کتاب تا روز قیامت نبی نخواهند داشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: چند نفر از طایفه قریش به همراه این فرد از اهل کتاب برای دیدن آن مولود رفتند و تا چشم او به جمال رسول خدا افتاد با دیدن نشانه نبوت و خاتمیت از هوش رفت و زمانی که به هوش آمد گفت: با آمدن این مولود نبوتی برای اهل کتاب نمانده است.

وجود با برکت

آیت الله مرتضوی بیان داشت: تولد رسول اکرم(ص) سرشار از برکات زیادی بود که در بعضی از روایات آمده است که شامل لرزش طاق کسری و خاموش شدن آتشکده فارس بعد از هزار سال بود و نیز ابلیس از سمع(شنیدن) سماوات محروم شد چنانکه در زمان تولد حضرت عیسی(ع) از سه آسمان محروم شد.

وی افزود: خداوند متعال زمانی که می خواهد به کسی قدرتی بدهد ساعت حمل، تولد، روز و حتی نفس او را برکت قرار می دهد و وجود مبارک رسول اکرم نه تنها برای انسانها بلکه برای تمام موجودات عالم برکت است و از برکت وجود مقدسش همه بهره مند می شوند که در زمان بعثت نیز همین گونه است.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان در پایان بیان داشت: منجمین ساعت تولد رسول اکرم(ص) را بهترین منازل حرکت قمر دانستند. شناخت نسبت به پیامبر اختصاص به شیعه یا اهل تسنن ندارد این شناخت چه از حضرت عیسی باشد یا پیامبر دیگری، اگر کامل باشد دیگر شُبه ای باقی نمی ماند مگر برای معاندین! و زمانی که همه دست به دست هم بدهیم و وحدت داشته باشیم بر وسعت شناخت ما نسبت به رسول اکرم(ص) افزوده می شود./933/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی محبعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
جانم به فدای آقا رسول الله
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
احسنت بیان بسیار شیوا و خوبی بود
3
0
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
ممنون که اخبار علمای بزرگ رو که سیره شون گمنامیه پوشش میدین احسنت به خبرنگار و رسانه هردو
2
0
خرمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
حوزه خراسان علمای بزرگی داره ماشالله
2
0
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
بسیار عالی
1
0
م. ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
خیلی خوب و واضح مطالب رو ارائه کردید. ممنون
0
0