۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۲۷۵۵۹

نماینده آمریکا تهدید کرد که عراق را به کره شمالی تبدیل می‌کند

نماینده آمریکا تهدید کرد که عراق را به کره شمالی تبدیل می‌کند
مجلس نمایندگان آمریکا دو متمم لایحه دفاعی این کشور را به رای می‌گذارد که یکی از آنها در زمینه کاهش بودجه و دومی درباره ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکراتهاست به دنبال طرحی برای اصلاح بودجه دفاعی پیشنهادی «دونالد ترامپ» و همچنین مجوز دولت برای هرگونه اقدام جنگی علیه ایران است. 

این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا بیش از ۱۷ میلیارد دلار از بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری دفاعی کاخ سفید را کم می‌کند، برخی معتقدند همین بودجه نیز برای عملیاتهای ارتش آمریکا در خارج از مرزها به اندازه کافی غنی است.

اولویت دموکراتها در این طرح ممنوعیت انتقال هرگونه زندانی جدید به زندان گوانتانامو و رد درخواست ۸۸ میلیون دلاری ترامپ برای ساخت یک زندان جدید در این پایگاه است. این طرح همچنین ممنوعیت طولانی مدت انتقال زندانیان گوانتانامو به خاک آمریکا که در اوایل سالهای دولت «باراک اوباما» در کنگره تحت اکثریت دموکراتها تصویب شده بود را نیز لغو می‌کند. 

طرح پیشنهادی دموکراتها، همچنین استقرار زیردریاییهای اتمی جدید را ممنوع می‌کند و دولت را از خرج کردن بودجه دفاعی برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک هم منع می‌کند. 

دولت ترامپ قصد دارد کسری بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را از بودجه دفاعی این کشور جبران کند. 

آدام اسمیت رییس کمیته نیروهای مسلح می‌گوید، این طرحی است که من فکر می‌کنم دموکراتها از آن خوشحال هستند. این همه چیزی که ما می‌خواهیم نیست اما نیاز است که همین را تصویب کنیم.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت؛ دیگر بندهای مهم لایحه دفاعی نزد دموکراتها محبوب هستند از جمله افزایش ۳.۱ درصدی پرداخت به نیروهای نظامی، مجوز تحصیل سیستمهای تسلیحاتی جدید و گسترش خدمات بیمه خانواده نیروهای مسلح. 

مجلس نمایندگان آمریکا نیز طرحی را که رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به اتمام حمایت نظامی از عملیات‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن می‌کند به تصویب رساند. این طرح با ۲۴۰ رأی موافق و ۱۸۵ رأی مخالف به تصویب رسید. 

این دو طرح، سطح جدیدی از مخالفت‌ها با سیاست خارجی ترامپ را در کنگره به نمایش می‌گذارند، جایی که نمایندگان دموکرات قصد دارند از اکثریت خود برای مقابله با ترامپ استفاده کنند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات