۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۲۷۸۰۶

جزئیات حمله آشوبگران و اشرار به مدرسه علمیه خواهران کوثر فردیس+ عکس

جزئیات حمله آشوبگران و اشرار به مدرسه علمیه خواهران کوثر فردیس+ عکس
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز جزئیات حمله آشوبگران به مدرسه علمیه کوثر فردیس را تشریح کرد.

حجت الاسلام محمد مهدی طاهر مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح جزئیات حمله اغتشاشگران به مدرسه علمیه خواهران کوثر فردیس پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اعلان افزایش قیمت ناگهانی بنزین، اعتراضات مردمی استان البرز همانند بسیاری از شهرهای کشور آغاز و با هدایت نفوذیان معاند و منافق این اعتراضات به آشوب و اغتشاش کشیده شد.

وی تعداد حمله کنندگان به مدرسه علمیه کوثر فردیس را بیش از 100نفر اعلام کرد و گفت: اغتشاگران و فرصت طلبان شنبه شب حدود ساعت 20 در حالی که برخی از آنان صورت خود را پوشانده بودند با در دست داشتن سلاح های سرد مانند چاقو و قمه به سمت مدرسه علمیه کوثر حمله ور می شوند و درب آن را برای ورود تخریب و پس از ورود به مدرسه به جهت قطع صدای آژیر خطر، کنتور برق را منهدم و اقدام به شکستن شیشه ها می کنند. سپس وسایل و تجهیزات مدرسه را در قسمت میانی حوزه انباشه و به آتش می کشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز افزود: براثر همین آتش سوزی، شعله های آتش به دیگر بخش های مدرسه از جمله سالنی که محل تولید البسه و متعلق به یکی از تولید کنندگان فعال استان بود سرایت و تمام تجهیزات این مجموعه تولیدی در آتش نفاق و دشمنی می سوزد.

وی خسارت های وارده را سنگین توصیف کرد و گفت: قریب به 250 طلبه خواهر در مدرسه کوثر فردیس مشغول کسب علوم دینی بودند و جای بسی شکر دارد که در شب حادثه هیچ یک از طلاب و کادر اجرایی در مدرسه حضور نداشته و مورد آسیب قرار نگرفتند.

حجت الاسلام طاهر با اشاره به اینکه مدرسه علمیه کوثر در راستای اشتغال‌زایی و استقلال مالی حوزه تدابیر قابل توجهی اندیشیده بود، ابراز کرد: این حوزه به جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق تأکیدات معظم له در راستای تقویت تولید ملی و اشتغال زایی اقدام به تأسیس کارگاه تولیدی در بخش زیرزمین مدرسه کرده بود. بر این اساس قریب به 500 طلبه و غیر طلبه به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این مجموعه ارتزاق می کردند که با این آتش سوزی تمامی آنان بیکار شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز اجرای طرح مصرف بهینه سوخت توسط مسؤولان اجرایی کشور را آن هم بدون آماده سازی افکار عمومی نوعی بی تدبیری و دلیل بر اعتراض و ناراحتی مردم دانست و گفت: اینکه مردم به اجرا و شیوه این طرح اعتراض داشته باشند حق آنان بود اما متأسفانه فرصت طلبان و منافقان از این اعتراض سوء استفاده کرده و با تخریب اموال عمومی به ملت و کشور ضربه زدند.

وی افزود: البته مردم بصیر و آگاه علی رغم فشار مالی زیاد و اعتراضی که داشتند از همان ساعات اولیه صف خود را از اغتشاشگران و منافقان فرصت طلب جدا کردند و به دشمنان نشان دادند که با وجود همه سختی ها پیرو رهبر انقلاب بوده و اجازه نمی دهند به کشور و انقلاب آسیبی وارد شود.

حجت الاسلام طاهر با تاکید بر اینکه رأی مردم در انتخابات برای کشور بسیار سرنوشت ساز است و آینده جامعه با همین آراء رقم می خورد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب که سخنان ایشان فصل الخطاب در امور است در انتخابات گذشته بسیار تأکید داشتند مردم با آگاهی به نامزدهای انتخاباتی رأی دهند چرا که ضرر و نفع این انتخاب به خود ملت بر می گردد و امروز ما شاهد این نفع و ضرر هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز ادامه داد: مردم با مشاهده این وقایع باید توجه داشته باشند در انتخابات آتی به افرادی رأی بدهند که واقعا غمخوار مردم باشند و به ملت خدمت کنند، انتخاب لیستی و یا حزبی بدون توجه به صلاحیت افراد کاری بس بیهود و اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه در همه عرصه ها در کنار مردم و با مردم است، خاطرنشان کرد: وقایع اخیر مسؤولیت و نقش حوزه های علمیه را در عرصه های مختلف تبلیغی و فرهنگی بسیار سنگین کرد؛ بنابراین طلاب و مبلغان از این پس باید با جدیت به تقویت مبانی فکری و معرفتی جامعه اقدام کنند./813/ت302/ق

جزئیات حمله آشوبگران و اشرار به مدرسه علمیه خواهران کوثر فردیس

جزئیات حمله آشوبگران و اشرار به مدرسه علمیه خواهران کوثر فردیس

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات