۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۲۷۸۵۹
یادداشت مدیر مسؤول؛

پروژه براندازی نوین و وظیفه نیرو‌ها و رسانه‌های انقلابی

پروژه براندازی نوین و وظیفه نیرو‌ها و رسانه‌های انقلابی
تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری رسانه‌ها و جبهه انقلاب در مدیریت بحران ناشی از گرانی بنزین توانست زمینه سوء استفاده‌های بعدی اتاق‌های فکر دشمن را از بین ببرد.

پس از فروکش کردن فتنه 88 برخی از شخصیت های انقلابی حوزه نسبت به بروز فتنه هایی در آینده انقلاب هشدار دادند. پیش بینی های خواص و دلسوزان درباره ماهیت فتنه های پیش رو، حاکی از تازگی (عدم پیشینه)، پیچیدگی (چند لایه و مرحله بندی شده)، لغزش خواص (تحلیل نادرست) و عمق آن داشت.

واهمه شیطان بزرگ، آمریکای جهان خوار از سرنوشت حتمی افول و شکستن همیمنه ابرقدرتی خود در جهان، باعث شده نظریه های اندیشمندان خود را به محک اجرا بگذارد. یکی از کارآمدترین این نظریه ها، الگوی براندازی نوین از طریق استحاله از درون است. استحاله حرکتی آرام و خزنده برای ایجاد تغییرات بنیادین و اساسی در نظام حاکم است که از طریق تهاجم رسانه ای و تبلیغی به بنیان های ارزشی و فرهنگی جامعه، نگرش مردم به مسائل پیرامون خود را  دگرگون می کند.

یکی از مسؤولان امنیتی آمریکا در جلسه توجیهی با معارضان نظام، می گوید: «مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی ایران، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.»[1] هانتینگتون روند تغییرات 5 مرحله ای را برای تغییر نظام های سیاسی مخالف ایالات متحده پیشنهاد می کند و این الگو با تغییراتی در برخی کشورها به صورت موفق به اجرا در می آید. مهم ترین کلیدواژه الگوهای تغییر نظام های سیاسی مخالف آمریکا، مشروعیت قهقرایی و استحاله از درون است.[2]

وقوع یک حادثه ناگهانی با برنامه ریزی قبلی و آمادگی نیروهای درونی معارض، می تواند منجر به نافرمانی مدنی، از آخرین مراحل براندازی نوین شود. یکی از طراحی ها و برنامه ریزی های دشمن برای پروژه مقابله با جمهوری اسلامی، امید بستن به بروز اعتراضات غیرقانونی و اغتشاش می باشد؛ الگویی که در یونان، آرژانتین، پرتغال، شوروی و اوکراین موفق به اجرا در آمد. در کشورهایی که این الگو به اجرا در آمده است، عمدتا رسانه های همراه با سیاست های آمریکا، توانسته اند دسته های سازمان یافته جوانان خشمگین و معترض را به خیابان ها بکشند.[3]

تصمیم ناگهانی افزایش قیمت بنزین، هر چند در راستای تأمین دراز مدت منافع ملی و برنامه توسعه کشور بوده است، اما بهانه را برای سوء استفاده دستگاه تبلیغی دشمن خصوصا رسانه وابسته به پیر استعمار برای زدن جرقه ناآرامی های مدنی فراهم کرد.

اعترافات سران اغتشاش های روزهای اخیر به بهانه افزایش بهای بنزین مبنی بر هدایت، حمایت مالی و آموزش از خارج کشور، حضور برنامه ریزی شده و یارگیری از بین برخی از افراد شرور، سرخورده و کینه ورز و تشکیل هسته های خشونت 5 تا 7 نفره، گواهی براین مدعاست که دشمن نسبت به موفقیت پروژه براندازی نوین امید بسته است.

تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری رسانه های داخلی و جبهه انقلاب اسلامی در مدیریت بحران ناشی از گرانی بنزین توانست زمینه سوء استفاده و نقشه های بعدی اتاق های فکر دشمن را از بین ببرد و خط مطالبات  مردم و نان آوران خانواده ها را از بهانه های آشوب طلبان جدا کند، اما نگرانی فتنه نوین، خواص با بصیرت و فعالان رسانه ای انقلابی را براین وا می دارد که نسبت به بروز تصمیم های این چنین هوشیار و برای تقویت هم افزایی نیروهای انقلاب و دوری از دافعه های اختلاف افکنانه حساس باشند و بر اساس سنت ابتلا و امتحان الهی، نسبت به خودسازی در بین جوانان خصوصا دانشجویان و زنان، برنامه های عملی ارائه کنند.

از سویی مسؤولان نظام باید با جدیت نظام ارزش و ارزشهای انقلاب اسلامی را در جامعه تقویت و نهادینه کنند و هزینه دخالت رسانه ای دشمن در تغییر باورهای و احساسات مردم را بالا ببرند.  

محمد مهدی محققی

 

[1] جمعی از نویسندگان، جنگ در پناه صلح، تسنیم اندیشه، چاپ چهارم، 1384، ص 26.

[2] ساموئل هانتینگتون، موج سوم دموکراسی، ترجمه احمد شهسا، روزنه، چاپ سوم، 1382، ص 162 و 192.

[3] ر. ک: جمعی از نویسندگان، جنگ در پناه صلح، ص 66.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مرحبا خوب وعالی بود
7
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کتاب جنگ در پناه صلح بسیار کتاب خوب و ارزشمندی است به کاربران محترم سایت شما توصیه می کنم حتما آنرا بخوانند
7
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
دستور تخریب اموال عمومی در آشوب های اخیر بدون شک از اتاق فکر دشمنان مردم این سرزمین پر افتخار و آزاده صادر می شود.
9
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
بدون شک سخنان هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب در درس خارج روز شنبه نقشه های هسته اصلی فتنه را ناکارآمد کرد
9
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
چرت گفت
1
8
ناشناس
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
از خدا جوییم توفیق ادب
بی‌ادب محروم گشت از لطف رب
بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد
بلک آتش در همه آفاق زد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
اگر مسولان محترم قصد براندازی نداشته باشند مردم عزیز ایران محکم پای انقلاب ایستاده اند
7
0
ناشناس
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
مسئولین که انشاءالله خوبند و اگر خدای ناخواسته بندرت کسانی باشند که منافقانه در لباس خدمتگزاری بدرون نظام نفوذ کرده باشند تا با اعمال نا بجا و یا در فرصت هایی که برای ضربه زدن و بر اندازی کارهای نا جوانمردانه کنند یقینا میدانند که با بیداری و هوشیاری ملت عزیز و فداکار کشور کاری از پیش نتوانند برد . با این حال احتیاط شرط عقل است . اما چیزمهم و قابل توجهی که هست باید به برنامه درسی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها توجه بیشتری بشود کتابهایی آموزنده همرا با تربیت کافی برای درک و فهم صحیح مسائل مدیریتی و سیاسی و فنی تدوین شود . بعلاوه قدرت تجزیه و تحلیل مسائل به آنان آموخته شود . تا از پیدا شدن ساده دلانی که بسبب ضعف فکری تحت تاثیر تبلیغات زهر آگین دشمنا ن زخم خورده ممکن است قرار بگیرند کاسته شود . منافقین به فریب دادن افراد دانا خیلی موفق نمیشوند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
الدرس حرف و التکرار درس . در دوران دانش آموزی درسهای ریاضی خیلی خوب بخاطرمان میماند زیرا با تمرین های زیادی که در پایان هر مبحث از کتب مربوطه گنجانده شده بود سبب میشد که ورزیدگی خوبی در ما ایجاد بشود . از این تجربه ی مفید و کار ساز در تمام دروس خصوصا دروس دینی . واجتماعی و بطور کلی همه ی علوم اسلامی و انسانی هم اگر استفاده شود قطعا حضور ذهن دست اندر کاران کشور
هم که همان دانش آموختگان پیشینند در حل مشکلات و مسائل بیشتر و سبب کار آمدی و گرفتن نتایج سود مندی خواهد بود .تمرین .تمرین تمرین که تمرین های زیاد و گوناگون در واقع تکرا ر آموخته ها است بدون آن که خستگی تکرار مستقیم درسها را بهمراه داشته باشد .
1
0