۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۲۷۹۹۳
ماموستا نوری:

اغتشاش با مطالبه‌گری تفاوت دارد

اغتشاش با مطالبه‌گری تفاوت دارد
امام جمعه اهل سنت قروه گفت: مطالبه‌گری حق مسلم مردم است اما نبایدبه گونه‌ای رفتار کرد که مورد سوءاستفاده عده‌ای قرار گیرد و دستمایه دشمن در ایجاد ناامنی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، ماموستا نوری اظهار کرد: از نظر شرعی و قانونی امنیت و نظم اجتماعی جزء اولویت‌های مهم در هر جامعه‌ای است و هرجا ناامنی ایجاد شود به ضرر و زیان مردم است.

وی تصریح کرد: نظام، دولت و مردم کشور ایران از هم جدا نیستند لذا نباید اجازه دهیم بین دولت و مردم شکاف ایجاد شود.

ماموستا نوری اذعان کرد: اعتراض حق مشروع هر انسانی است اما مطالبه با اغتشاش و ایجاد ناامنی فرق می‌کند در هر جامعه، کشور و جوامع دیگر افرادی که دست به اغتشاش می‌زنند مجرم هستند و مجازات می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت قروه عنوان کرد: دشمنان با نظام و مردم ما همواره در جنگ هستند و امنیت ملت ایران را هدف قرار داده‌اند لذا حفظ این امنیت وظیفه تک‌تک افراد جامعه است.

ماموستا نوری در ادامه به طرح افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و آن را یک اقدام کارشناسی خواند که اگر انتقادات و یا اعتراضی به این تصمیم وجود دارد باید به صورت مسالمت‌آمیز انجام گیرد.

وی افزود: تریبون‌های نماز جمعه، نمایندگان مردم در مجلس و ...بهترین ظرفیت برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان هستند.

اعتراض نباید موجب ضرر و ایجاد ناامنی در جامعه شود

امام جمعه اهل سنت قروه عنوان کرد: نباید اعتراضات موجب ضرر و زیان و ایجاد ناامنی در جامعه شود چرا که وجود ناامنی زیربناهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره را نابود می‌کند.

وی گفت: مطالبه‌گری حق مسلم مردم است اما نبایدبه گونه‌ای رفتار کرد که مورد سوءاستفاده عده‌ای قرار گیرد و دستمایه دشمن در ایجاد ناامنی شود.

ماموستا نوری خاطرنشان کرد: دشمنان چشم دیدن پیشرفت کشور ما را ندارند و برای جلوگیری از این حرکت رو به رشد دست به اجرای هر نوع توطئه‌ای می‌زند.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه ما بکار گرفته است، گفت: متاسفانه طی چند روز اخیر عده‌ای دانسته و یا ندانسته در مسیر دشمنان قرار گرفتند و جدای از ایجاد ناامنی، به بیت‌المال ضرر زیادی زدند.

امام جمعه اهل سنت قروه تصریح کرد: مردم و مسئولان باید در این شرایط زمانی حساس که دشمنان از هر سو کشور ما را مورد هجمه‌ قرار داده‌اند، هوشیارانه عمل کنند.

ماموستا نوری اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین و طرح سهمیه‌بندی یک اقدام کارشناسی و براساس تصمیم مسؤولان در سطح کلان است و قطعا به نفع، کشور، مردم و نظام است.

وی ادامه داد: تا قبل از این طرح تنها عده‌ای ثروتمند از مزایای یارانه بنزین بهره‌مند بودند و قشر نیازمند جامعه از این امکانات بی‌بهره هستند که اجرای سهمیه‌بندی بهترین راهکار برای تحقق عدالت اجتماعی در بهره‌مندی مساوی از این ظرفیت است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات