۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۲۸۰۶۳
سردار شاهچراغی:

تدبیر رهبری و هوشیاری مردم فتنه را خنثی کرد | مسؤولان پاسخگوی مردم باشند

تدبیر رهبری و هوشیاری مردم فتنه را خنثی کرد | مسؤولان پاسخگوی مردم باشند
فرمانده سپاه قم با بیان اینکه مسؤولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند،گفت: مسؤولان نباید همه چیز را تمام شده ببینند و کار رها کنند بلکه باید به وعده‌ها جامه عمل بپوشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل گفت: هرچه بر عمر بسیج افزوده می شود بیانگیر الهی بودن و ژرف نگری تصمیم امام است.

وی افزود: در هر عرصه ای که نیاز مردم و انقلاب باشد بسیج حضور جدی و پر تلاش دارد و خدمت رسانی می کند،  همه تلاش دشمن کمرنگ جلوه دادن حضور و بسیج مردم در صحنه های دفاع از انقلاب است، در آغاز هفته بسیج آشوبگری هایی به بهانه افزایش قیمت بنزین صورت گرفت و از اعتراضات و مطالبات مردمی سوء استفاده شد.

فرمانده سپاه قم با بیان این که مسؤولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند، اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند مطالبات مردمی را کمرنگ و اهداف شوم خود را دنبال کنند و به نظام اسلامی و مردم آسیب بزنند.

وی ادامه داد: قم جایگاه ویژه ای در تشکیل و استمرار انقلاب دارد و همچنان مطمع نظر دشمنان است اما با هماهنگی مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی تحرکات اشرار در قم ناکام ماند.

سردار شاهچراغی با اشاره به تدبیر حکیمانه و موضع صریح رهبر انقلاب ابراز داشت: ایشان بر حق مردم تأکید و اعلام کردند که صف مردم از اشرار و آشوبگران جدا است، برخی مسؤولان می گویند گرانی بنزین تأثیری بر گرانی کالاهای دیگر ندارد اما در جاهایی تأثیرات آن دیده می شود.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید جدی تر ورود کرده و دغدغه های مردم را برطرف کنند، رهبر معظم انقلاب به مشکلات مردم توجه داشتند و به دولت تذکر دادند و ورود حکیمانه ای به موضوع داشتند تا مسیر را برای جامعه روشن کنند.

فرمانده سپاه قم خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در اتفاقات اخیر خیلی زود ورود پیدار کردند و نتوانستند به اهداف خود برسند، ردپای گروهی از افراد مسلح حزب کومله که جزء شقی ترین انسان ها هستند در حوادث اخیر دیده می شود، همچنین گروه هایی از منافقان با استفاده از سلاح های سرد و گرم تمام توان خود را به کار گرفتند تا با آموزش هایی که دیده بودند زندگی مردم را مختل کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان دنبال بودند که فتنه بزرگی را در سراسر کشور به وجود آورند اما با عنایت الهی و تدبیر رهبر انقلاب شکست خوردند، سعودی ها نقش اساسی در فضاسازی علیه ایران داشتند اما اشرار با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر شدند و بر اساس قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

سردار شاهچراغی با اشاره به نقش مردم در مقابله با شرارت های اخیر گفت: مردم می گویند مشکلی از نظر گرانی بنزین به وجود آمده اما حاضر نیستیم که امنیت ما به مخاطره بیفتد و دشمنان از مسائل داخلی سوء استفاده کنند.

وی افزود: در قم روزانه بیش از هزار مراجعه کننده داشتیم که برای تأمین امنیت مردم اعلام آمادگی می کردند اما دشمن به گونه ای فضاسازی می کرد که هیچکس پای کار نیست، دشمن توطئه خود را تمام شده می بیند و به شدت از این موضوع عصبانی است چرا که فکر نمی کردند مردم به صورت پرشور در دفاع از نظام به میدان بیایند.

فرمانده سپاه قم اظهار داشت: همه اقشار به میدان آمدند تا اعلام کنند اجازه سوء استفاده به دشمن را نمی دهند، کید دشمنان در برابر جمعیت مؤمن و معتقد به عنایات الهی بی اثر است، همه مردم باید تلاش کنند حساب اوباش و اشرار را جدا و شناسایی کنند، وقتی سابقه لیدرهای اغتشاشات و تحریک کنندگان مردم نگاه می کنیم عمدتا افراد مزدور و فاسد هستند که به زندگی مردم حمله کردند.

وی ادامه داد: مسؤولان نباید همه چیز را تمام شده فرض کنند چرا که دشمن آمادگی های خود را دارد، مزدوران دشمن از سلاح سرد و گرم استفاده می کردند که آموزش های حرفه ای دیده بودند، توقع این است که مسؤولان به ویژه مسؤولان اقتصادی با همکاری اصناف مراعات حال مردم را انجام دهند و نظارت های جدی داشته باشند.

سردار شاهچراغی حضور روز گذشته مردم قم در دفاع از امنیت کشور و لبیک به فرمایشات رهبری را استثنایی خواند و ابراز داشت: از همه اقشار مردم قم به ویژه روحانیت تشکر می کنیم، با وجود این که طلاب مضیقه های معیشتی جدی در زندگی خود دارند اما با حضور پررنگ خود از نظام اسلامی حمایت کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات