۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۲۸۰۷۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

کسانی که اهل مذاکره هستند چرا با مردم درباره بنزین صحبت نکردند؟

کسانی که اهل مذاکره هستند چرا با مردم درباره بنزین صحبت نکردند؟
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از شیوه اجرای طرح مدیریت سوخت توسط دولت و نامحروم دانستن مردم گفت: کسانی که اهل مذاکره با دشمن هستند چرا با مردم درباره بنزین صحبت نکردند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امروز در جلسه بصیرتی بعد از نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: مسؤولان شفاف اعلام کنند که چرا مردم نامحرم هستند؟ چرا روزی که مردم می خواهند رأی بدهند همه کاره هستند اما در تصمیم های مهم نامحرم می شوند؟

وی افزود: چرا دولتمردان تصمیم مهم گرانی بنزین را با مردم در میان نگذاشتند، در 6 سال گذشته همه چیز گران شد و با گران کردن بدون نظارت بنزین همه چیز گران می شود، مسؤولان می گویند با نظارت جلوی گرانی را می گیرند اما وقتی به مغازه و بازار مراجعه می کنیم چیز دیگری می بینیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دغدغه های معیشتی رهبر انقلاب و مراجع اظهار داشت: برخی فکر کردند که مواضع رهبری و مراجع مقابل یکدیگر است در حالی که رهبر معظم انقلاب همیشه همراه مراجع بوده و مراجع همیشه همراه ولایت هستند؛ رهبر معظم انقلاب و مراجع وظیفه خود را انجام دادند و تقابلی در مواضع آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر همه با هم جلو برویم اتفاقات خوبی خواهد افتاد، اصل تصمیم درست است اما زمان و نحوه اجرای آن نادرست بود و رهبر معظم انقلاب اصل تصمیم را تأیید کردند، باید تابع ولایت باشیم و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز داشت: اگر ادعای ولایتمداری داریم باید تابع فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم، اگر بنا باشد هر تصمیم نظام، کف خیابان ها تغییر کند سنگ روی سنگ بند نمی شود و نمی توان حکومت را اداره کرد.

وی عنوان کرد: مردم و اقشار باید سهم تقصیر خود را قبول کنند چرا که اگر مردم درست انتخاب نکنند خودشان دچار مشکل می شوند؛ اصل تصمیم بالا بردن نرخ بنزین است که عاقلانه و عادلانه است اما بین اصل و اجرا باید تفکیک قائل شد چون اجرای تصمیم کاملا ناشیانه بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دولت گذشته از دو ماه قبل زمینه سازی و یارانه را واریز کردند و به اندازه ای توضیح دادند که مخالفان دولت هم پذیرفتند و نرخ بنزین آرام آرام بالا رفت، مسؤولان باید در 6 سال گذشته سالی 20 درصد قیمت بنزین را اضافه و افکار عمومی را آماده می کردند.

وی اضافه کرد: برخی می گویند پیامبر اهل مذاکره بود، در حالی که پیامبر اهل ذلت نبود و قرآن می فرماید ایشان با کفار شدید و با دوستان و پیروان مهربان بود، پیامبر اهل مذاکره با دست بالا بود نه این که اهل مذاکره با ذلت باشد، بندگان خدا متوجه نیستند و اگر بیشتر درس می خواندند متوجه می شدند، کسانی که اهل مذاکره با دشمنان هستند چرا با مردم خود درباره مسأله مهم بنزین مذاکره نکردند؟

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
نکته خیلی خوبی را گفتند
3
0
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
=== مذاکره به خواست مردم و برای مردم است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
مسؤولان شفاف اعلام کنند که چرا مردم نامحرم هستند؟ چرا روزی که مردم می خواهند رأی بدهند همه کاره هستند اما در تصمیم های مهم نامحرم می شوند؟
0
0