۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۲۸۱۴۴
وزیر راه و شهرسازی؛

ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان فرهنگی کلید خورد

ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان فرهنگی کلید خورد
اسلامی گفت: امروز امضای تفاهم نامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان کشور بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید.

در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این ایام که ما سعی کرده‌ایم سنگ بنای ساخت واحد مسکونی را زده‌ایم و نهضت خانه سازی را در کشور پایه گذاری کرده‌ایم امروز امضای تفاهم نامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: ساخت این واحد‌ها ظرف مدت سه سال برای متقاضیان فرهنگی انجام می‌شود و اولویت با افرادی است که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اولویت با فرهنگیانی است که از طریق سامانه طرح ملی مسکن، ثبت نام کرده اند و وزارت آموزش و پرورش نیز، ظرف دو هفته اسامی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌دهد تا گستره جغرافیایی این طرح را تعیین کنیم و اگر در منطقه‌ای کمبود زمین داشتیم، آن را در قالب تعیین اراضی جدید تامین کنیم.

به گفته اسلامی، الگو‌هایی مانند شهرک‌های فرهنگیان نیز تکرار می‌شود، چون الگو‌های موفقی بودند تعاونی‌های مسکن وزارت آموزش و پرورش نیز در صورتی که از کفایت کافی برخوردار باشند، از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه احداث واحد‌های مسکونی فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: مردم از ما سوال کردند که آیا ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی جزو ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن است که باید بگویم در استان‌هایی که فرهنگیان در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند اگر زمین به اندازه ۱۷۰ هزار واحد بود در زمره طرح ملی مسکن است؛ اما اگر کمبود داشتیم زمین به این طرح اضافه می‌کنیم تا به سقف ۴۰۰ هزار واحد اضافه شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: در ۱۰ شهر از استان‌هایی که ثبت نام شده ظرفیت پر شد که قرار است ظرفیت جدید ایجاد کنیم و مجدد ثبت نام انجام شود تا متقاضیان واقعی شناسایی شوند ضوابط ورود فرهنگیان به این طرح مانند ضوابط طرح ملی مسکن است.

در این تفاهمنامه که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش آن را امضا کرده اند، قرار است در اراضی متعلق به این دو وزارتخانه در نقاطی که وزارت آموزش و پرورش، زمین مسکونی دارد، از اراضی این وزارتخانه برای ساخت و ساز استفاده شده و در جاهایی که کمبود زمین وجود دارد، با همکاری وزارت راه و شهرسازی، زمین برای ساخت و ساز در اختیار کارکنان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

گفتنی است میزان تسهیلات این طرح بر اساس صف های تسهیلات مرتبط تعیین خواهد شد.

این طرح ذیل طرح تأمین مسکن کارکنان دولت (تامکاد) به اجرا در می آید و پیش از این نیز، در مردادماه امسال تفاهمنامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه پرسنل نیروهای مسلح به امضای دو وزیر رسیده بود./1360/د101/ب1

ارسال نظرات