۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۸۲۴۹

اجرای ۳۵۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کردستان

اجرای ۳۵۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کردستان
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: امسال ۳ هزار و ۵۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق محروم کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سیدصادق حسینی شنبه‌شب در برنامه تلویزیونی «گفتمان» که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته بسیج اظهار داشت: شهیدان برای همه ما بزرگی، افتخار، امنیت و آسایش به ارمغان آوردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی، مردمی و الهی بوده و هست و بر مبنای عنصر معنویت، رهبری و مردم شکل گرفته چراکه دیدگاه حضرت امام راحل(ره) بر تقویت ارتباط با اقشار و لایه‌های مختلف جامعه بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه امروزه برکات حضور بسیج در ابعاد، حوزه‌های مختلف، بحران‌ها و خدمات‌رسانی به مردم سطح جامعه قابل مشاهده است، تصریح کرد: کشورهای دیگر دنیا به‌دنبال الگوگیری از شیوه تشکیل ارتش 20میلیونی بسیج کشور هستند چراکه این الگو پویا، همیشه زنده، در حال حرکت و پیشرفت است.

بسیج نیروی مردمی، توانمند، هوشمند و زمان‌شناس است

وی با ابراز اینکه بسیجیان در قالب گروه‌های مختلف به‌فراخور نیاز حوزه‌ها سازماندهی شده‌اند، گفت: بسیج یک نیروی مردمی، توانمند، هوشمند و زمان‌شناس بوده و بخش عمده‌ای از امنیت کشور توسط این قشر زحمت‌کش تأمین می‌شود.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: بسیج در حوزه سازندگی اقدامات زیادی در استان انجام داده و پروژه‌ها را در اسرع وقت، با کمترین هزینه و بهترین کیفیت می‌سازد.

احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط سپاه کردستان

وی اظهار کرد: احداث سه‌هزار و 540 پروژه محرومیت‌زدایی، اجرای طرح کرامت2، ساخت پارک و کانون فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین سنندج، هزینه 3میلیاردتومانی برای لایروبی قنات و بهسازی کانال و بخش کشاورزی، پرداخت 3 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به 200 جوان بیکار، اهدای 500 جهیزیه به نوعروسان نیازمند، راه‌اندازی 297 صندوق‌ قرض‌الحسنه و پرداخت 762 میلیون تومان وام بین اعضا، اجرای 29 پروژه همچون برق‌رسانی و آب‌رسانی به روستا به‌ارزش 1.5 میلیارد تومان، احداث 100 واحد مسکن مددجویی بهزیستی که 40 واحد آن در حال ساخت بوده، احداث یک‌هزار و 160 واحد مسکن توسط نیروی زمینی سپاه که 80 واحد آن در حال ساخت و احداث 470 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد که 220 واحد آن تحویل شده و 60 واحد دیگر در این هفته بسیج مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، از جمله خدمات امسال بسیج و سپاه در استان کردستان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود «امنیت مردمی» را بهترین و پایدارترین امنیت خواند و گفت: زمانی که مردم خود را متولی امنیت دانسته، یقیناً خروجی آن صددرصدی بوده و قطعاً برای ایجاد امنیت از مشارکت و ظرفیت مردم استفاده می‌شود.

ایران امن‌ترین کشور منطقه است؛ امنیت پایدار مردمی در کردستان برقرار است

وی با ابراز اینکه مردم و نیروی مردمی بسیج اساسی‌ترین عامل امنیت پایدار کردستان هستند، یادآور شد: اگر امنیت نباشد، توسعه؛ پیشرفت؛ رفاه؛ پویایی و سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: در این برهه حساس که دشمنان به‌دنبال ایجاد ناامنی در مناطق مرزی همچون کردستان هستند، نیروهای مسلح و مردم این آرزو را از آنان گرفته و خوشبختانه امنیت پایدار مردمی در سراسر کشور و استان برقرار است.

وی با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور منطقه است، اضافه کرد: اتفاقات اخیر توسط عده‌ای اشرار صورت گرفت و سران آمریکایی، ضدانقلاب، سلطنت‌طلب‌ها و منافقان تمام‌قد برای ایجاد ناامنی در کشور پای کار آمده بودند، اما بلافاصله خود مردم در این حوادث نقش‌آفرینی و نقش تمام‌کننده داشتند.

قدردانی از حضور گسترده مردم کردستان در راهپیمایی علیه اغتشاشگران

سردار حسینی با ابراز اینکه نیروهای مسلح در ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه و بسیج به‌صورت شبانه‌روزی برای ایجاد فضای کاملاً آرام، بدون استرس و امنیت پایدار در سراسر کشور و استان کردستان تلاش می‌کنند، عنوان کرد: خوشبختانه در اغتشاشات اخیر تمام نقشه‌ها و تیر دشمنان به سنگ خورد چراکه دیوار مستحکم مردمی، «آرامش و امنیت» را به جامعه برگرداندند.

وی از حضور گسترده مردمی در راهپیمایی علیه اغتشاشگران قدردانی کرد و گفت: بنده بر خود لازم دانسته که به هوشمندی و تشخیص بموقع مردم کردستان آفرین گفته و به‌عنوان سرباز و نوکرشان خاک پای این مردم دلاور و شهیدپرور را بوسیده و به وجودشان افتخار می‌کنم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: نیروهای مسلح در کشورمان؛ نیرویی مسلح، اعتقادی، ایمانی و برخوردار از امکانات و تجهیزات نوین داخلی بوده و در ابعاد مختلف به‌دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستند که این افتخار ماست.

وی ادامه داد: مشارکت نیروهای مسلح در ساخت سدها، جاده‌ها، فرودگاه‌ها اجرای طرح‌های گازرسانی، آبرسانی و برق‌رسانی افتخار کشور بوده در حالی که کار نیروهای مسلح سایر کشورها، تنها تجهیزات، امکانات و دفاع از کشور خودشان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: نیروهای مسلح کشور در ابعاد مختلف خود را سرباز ملت می‌دانند و به‌فرموده رهبر معظم انقلاب، هر اندازه به مردم شرافتمند و غیور خدمت کنیم، باز هم کم است.

وی گفت: مردمان خوبمان در گردنه‌های حساس و روزهای بحرانی خودجوش وارد صحنه شده و هر توطئه‌ای را در نطفه خفه کرده‌اند و بیان حرکت زیبای مردم و ارزش‌گذاری حرکت هوشمندانه، انقلابی و اسلامی مردم کردستان در محکومیت اغتشاشگران در کلمات قابل توصیف نیست.

سردار حسینی افزود: ما در برابر حرکت انقلابی مردم استان و حضور بموقع و حماسه‌آفرینی‌های این مردم سر تعظیم فرود آورده و درود می‌فرستیم که ادامه‌دهنده خط سرخ شهیدانی هستند که در عین مظلومیت با کمترین امکانات دشمن را شکست دادند و امروز هم این ملت آمریکایی‌ها، بعثی‌ها و حکام خودفروخته حوزه خلیج فارس را با شکست مواجه کردند.

خدمت‌رسانی به مردمان دورافتاده‌ترین روستاها و مناطق محروم کردستان

وی ابراز داشت: مردم در جریان اغتشاشات عامل سرافرازی، غرور، عظمت و قدرت کشور شدند، چراکه اگر مردم نباشند نظام کاری از پیش نمی‌برد و هر جا لازم بوده مردم به صحنه آمده و ما با همه وجود به آنها افتخار می‌کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات بیشتر به مردم اشاره کرد و یادآور شد: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که از تمام ظرفیت‌های سپاه برای خدمت به مردم برنامه‌ریزی شود، بنابراین ما به‌دنبال تأمین نیازها و خدمت‌رسانی به مردمان دورافتاده‌ترین روستاها و نقاط محروم کردستان متناسب با توان سپاه و بسیج هستیم.

وی گفت: قطعاً پاسداران، بسیجیان و نیروهای مسلح به‌دنبال خدمت به مردم و تقویت طعم شیرین عدالت در جامعه را افتخار خود دانسته و یقیناً برنامه‌های مختلفی در راستای خدمات‌رسانی به مردم، توسعه بخش کشاورزی و آبادانی مناطق محروم از اولویت‌های برجسته سپاه کردستان است.

بسیج سیاست‌زده نیست

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بسیج یک حرکت احساسی صرف نیست بلکه متکی بر فهمیدن، دانستن و بصیرت بوده و باید این جهت‌گیری همچنان حفظ شود، اظهار داشت: منویات رهبری در خصوص بسیج برای ما الگوست و از تک‌تک کلمات الگوسازی کرده، شیوه کار را پیش برده و به مردم خدمت می‌کنیم، چراکه بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست، از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و در همه صحنه‌ها حضور دارد و پای کار است.

سردار حسینی با بیان اینکه بسیج پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با سیل مراجعات مردمی و بسیجیان برای خدمت‌رسانی مواجه بوده و قطعاً استفاده از ظرفیت کامل بسیج متناسب با ظرفیت‌ها جزو برنامه پنج‌ساله ششم و هفتم است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات