۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۲۸۲۵۶

۱۴ هزار ‌بسیجی در اردوهای جهادی محرومیت‌زدایی استان مرکزی شرکت کردند

۱۴ هزار ‌بسیجی در اردوهای جهادی محرومیت‌زدایی استان مرکزی شرکت کردند
در نشست شورای اداری استان مرکزی مقرر شد، ۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در سیل توسط بسیج استان مرکزی بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به وظایف محوله شورای نگهبان اظهار داشت: امام خمینی(ره) در خصوص شورای نگهبان فرموده‌اد که نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تائید این جانب است و به هیچ‌وجه تضعیف نشده و نخواهد شد و این نهاد باید همیشه با بیداری و هوشیاری در خدمت اسلام و مسلمین باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نهاد شورای نگهبان می‌فرمایند که "اگر شوریا نگهبان نبود، به تدریج استحاله در هویت نظام و در پایداری ارکان نظام به‌وجود می‌آمد"، برای شورای نگهبان این افتخار کافی است که در طول چهل سال گذشته تمام همت خود را بکار گرفته که پیکره نظام با اسلام و قانون اساسی منطبق باشد.

رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: براساس اصل 91 قانون اساسی به منظور پاسداری از اسلام و تطبیق با شریعت و پاسداری از قانون اساسی باید شورای نگهبان تشکیل شود، همچنین اصل 98 قانون اساسی تفسر قانون اساسی را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است و در اصل 99 به وزارت استصوابی اشاره شده است.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم در جریان انتخابات براساس ماده 3 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که شورای نگهبان به انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت دارد که این نظارت استصوابی و در تماتمی مراحل جاری و ساری است.

وی عنوان کرد: هیئات نظارت بر انتخابات استان مرکزی در شهرستان‌های این استان حضور یافته و با فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی تعامل لازم به ارمغان آمده و در نظر داریم که با همکاری زیرساخت‌ها و معضلات موجود در مسیر برگزاری انتخابات را بررسی و نسبت به رفع آنها بپردازیم.

رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان مرکزی تعامل مطلوبی در میان ستاد انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات حاکم است زیرا همه برای نظام و یک هدف متعالی در تلاشیم و در این مسیر تنها وظایف هر ارگان با دیگری متفاوت است.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی بیان کرد: امیدواریم که در این انتخابات شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم که این حضور تنها با مدیریت جهادی و تبلیغ مدیران و مسئولان انقلابی و جهادی برای حضور حداکثری محقق می‌شود، ثبت‌نام کاندیدای این دوره از انتخابات شورای اسلامی از تاریخ 10 آذرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: در روند انتخاب نمایندگان باید شاخص‌های مقام معظم رهبری را ترویج دهیم، همچنین رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی سران سه قوه هستند و با اصلاح قوانین مربوط به تخلفات انتخابی از رتبه 8 به رتبه ششم در زمینه تخلفات و جرائم انتخاباتی رسیده‌ایم.

رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان مرکزی ادامه داد: تبصره 2 ماده 51 قانون انتخابات مجلس بر این مسئله تاکید دارد که مدیران و سردمداران ادارات و نهادهای ولایتی نباید اجازه دهند که از موقعیت مجموعه به‌عنوان تریبون تبلیغاتی استفاده شود.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی عنوان کرد: انتظار ما بر این است که در روز برگزاری انتخابات فرمانداران و اصحاب نظارت به وظایف خود بپردازند و در حوزه‌های رای تنها افراد جاز از سوی شورای نگهبان حضور یابند و افراد غیرمجاز از حضور در پشت صندوق‌های رای به شدت خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 11 قانون تمامی دتگاه‌ها مکلف‌اند درصورت لزوم نیرو و تجهیزات در اخیتار وزارت کشور قرار دهند، همچنین در روند برگزاری این انتخابات از هرگونه فعالیت حزبی و گروهی امتناع می‌کنیم و آخرت خود را به دنیای فانی ترجیح نمی‌دهیم.

رئیس هیئات نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان کرد: شورای نگهبان و وزارت‌کشور هیچ یک فعالیت جانبدارانه نمی‌کنند و هدف هردو نهاد تنها برگزاری انتخاباتی سالم باحضور حداکثری مردم است.

جمهوری اسلامی با حضور بسیج در بن‌بست دشمنان نمی‌ماند

بهروز اکرمی نیز در این جلسه با اشاره به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: اکثریت مردم بسیج را یک نهاد نظامی می‌دانند درحالی که نمی‌توانیم بسیج مردمی را با لقب نهاد نظامی بخوانیم زیرا بسیج یک فرهنگ است.

وی افزود: تشکیل بسیج تدبیر امام خمینی(ره) برای تداوم راه انقلاب بود زیرا با حضور بسیج انقلاب اسلامی هیچگاه در بن‌بست نمی‌ماند، جمهوری اسلامی ایران در طول فعالیت 40 ساله انقلاب اسلامی هیچگاه در هیچکدام از عرصه‌های اقتصادی، علمی، نظامی و فرهنگی به بن‌بست نرسیده و دشمنان به این مسئله پی‌ برده‌اند که حضور بسیج در این جامعه علت اصلی این واقعه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: تعرضات وارد به این سرزمین تنها به سبب نقطه قوتی به نام بسیج است که به این سبب همه ما باید برای ترویج این فرهنگ مقدس تلاش کنیم، بسیجیان هیچگونه توقعی از دیگران ندارند اما خود را صرف منابع سایران می‌کنند.

اکرمی ادامه داد: فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ 10 اذرماه به مدت 7 روز بطور رسمی آغاز می‌شود و مشمولین ماده 29 قانون نیز باید 6 ماه پیش از ثبتنام استعفای خود را به ثبت می‌رساندند، همچنین جلسات هیئات نظارت استان مرکزی درحال برگزاری است.

وی عنوان کرد: وظایف وزارت کشور و هیئت نظارت در روند برگزاری انتخابات مشخص است و هیچ یک از این نهادها در تعیین افراد انتخابی نقشی ندارند اما ردوی این ارگان‌ها برای انجام یک امر واحد در تلاش‌اند که انتخاباتی شکوهمند برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه انتخابات باید بکوشند تا در برابر برگزاری انتخابات وظایف محوله را به درستی ایفا کنند، همچنین ارتقاء سطح رضایتمندی مردم از مدیران زمینه‌ساز حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های رای است که در این راستا باید بکوشیم تا عملکرد مطلوبی به مردم ارائه دهیم.

میزان بهره‌بری استان مرکزی از منابع تبصره 5 قابل قبول نیست

سعید فرخی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت استان مرکزی در روند بهره‌مندی از شرایط تبصره 5 اظهار داشت: باتوجه به بند واو تبصره 5 باید گفت عملکرد استان مرکزی در زمینه استفاده از این ظرفیت به‌وجود آمده قابل دفاع نیست و ریز مباحث مربوط به این تبصره به تمامی دستگاه‌های اجرائی ابلاغ شده است.

وی افزود: هفته گذشته جلسه‌ای با محوریت توجیه مدیران دستگاه‌های اجرائی و کارشناسان این ارگان‌ها برگزار شد که متاسفانه مدیران و نمایندگان آنها در این جلسه حضور چشم‌گیری نداشتند، باتوجه به وجود این ظرفیت اینکه دستگاهی بدهی داشته باشد و از این بند استفاده نکند قابل قبول نیست.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: میزان مبلغ تخصیص یافته به بند واو تبصره 5 در سطح کشور رقم بسیار بالایی است بطوری که برای اسناد خزانه نوع اول مبلغی معادل 50 هزار میلیارد تومان و برای نوع دوم رقمی معادل 48 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

فرخی ادامه داد: پیرو جریانات هفته گذشته مبنی بر افزایش نرخ بنزین با رصد مطلوب در سطح کشورو برگزاری مداوم جلسات تنظیم بازار استانی و شهرستانی تاکنون شاهد افزایش قیمت ناشی از افزایش نرخ بنزین نبوده‌ایم و در این زمینه مجموعه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اصناف فعالیت قابل توجهی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: افزایش قیمت میوه در این بازه زمانی متاثر از افزایش نرخ بنزین نبوده است، همچنین باید گفت که این فعالیت پایان نیافته و همواره درحال رصد وضعیت هستیم تا خللی در روند ارائه خدمات به مردم وارد نشود.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات الکترونیکی در هفته‌های آینده بدون هیچگونه وقفه و افزایش نرخ ارائه داده می‌شود، همچنین اگر مجموعه یا نهادی پیش از وقوع جریانات اخیر برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت در نهاده مربوطه اتخاذ کرده اکنون نباید این تغییر قیمت را اعمال کند.

فرخی بیان کرد: پایش مداوم بازار و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت و کمبودکالا به بهانه عدم عرضه باید تداوم یابد، همچنین در این راستااز عموم مردم درخواست داریم درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراجع مربوطه را مطلع سازند تا به تخلف وارده اعمال نظارت داشته باشند.

سرپرستی 2 هزار و 200 پروژه عمرانی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)

محسن گلشن‌زاده نیز در این نشست با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: در ساختار مجموعه بسیج 6 راهبرد به عنوان رسالت عظیم بسیج برشمرده می‌شوند که نخستین راهبرد آن ایجاد ارتش 20 میلیون نفری به فرمان امام راحل و ارتش 10 ها میلیون نفری به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی یکی از اهداف بسیج تلقی می‌شود و این دفاع به این معنا است که در هر موقعیتی انقلاب اسلامی از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفت باید از آن دفاع شود و این دفاع تمامی عرصه‌های علمی، نظامی، دفاعی، محرومیت‌زدایی، سازندگی و غیره را در بر می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بسیج مستضعفان در هر زمیزنه‌ای که اتفاقی به وقع پیوسته حاضر شده و از حضور بسیج می‌توانیم به دوران دفاع مقدس تا جریان سیل اخیر اشاره داشته باشیم.

گلشن‌زاده ادامه داد: ششمین راهبرد رسالت بسیج به کمک به جمهوری اسلامی در سازندگی کشور اشاره دارد، پس از اینکه دو نهاد ارتش و سپاه از دفع فارغ شدند انبوهی از تجهیزات و ماشین‌آلات مهندسی دراختیار آنها قرار داشت.

وی عنوان کرد: پیرو ماده 140 قانون اساسی و در راستای استفاده از این تجهیزات مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) بنا نهاده شد، این قرارگاه تاکنون تعداد 2 هزار و 200 پروژه سنگین و نیمه‌سنگین عمرانی را بر عهده گرفته که اتمام فرایند ساخت پالایشگاه ستاره نیز ازجمله برکات حضور این مجموعه در کشور است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: قرار بر این است که تعداد 700 جهیزیه به زوج‌های کم بضاعت از سوی بسیجیان و خیرین استان مرکزی هدیه شود که از این تعداد 620 جهیزیه در روز اجلاسیه تبیین نقش امام خمینی(ره) و نقش 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی به منازل این افراد اعزام شد.

گلشن‌زاده بیان کرد: توزیع 8 هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، آغاز روند ترمیم و بازسازی 300 واحد مسکونی تخریب شده در سیل و حضور 14 هزار نفر بسیجی در اردوهای جهادی محرومیت‌زدایی از جمله اقدامات بسیجیان در استان مرکزی است.

وی افزود: تعداد 25 واحد مسکونی تخریب شده در سیل کهبه دست بسیجیان بازسازی شده‌اند در هفته بسیج به مالکین تحویل داده می‌شوند، تعداد 70 واحد آسیب دیده در سیل امسال استان مرکزی نیازمند ترمیم و 230 واحددیگر نیازمند ساخت هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در جریانات اخیری که پیرو اعتراضات مردمی در کشور به وقوع پیوست در بسیاری از استان‌ها روند اعتراضات به آتش‌کشیدن فرمانداری‌ها منتهی شد، پیش از وقوع اینگونه وقایع ادارات و مجموعه‌ها به تشکیل پایگاه بسیج در اداره توجهی نداشتند.

گلشن‌زاده عنوان کرد: استقرار پایگاه بسیج در مجموعه‌های اداری علاوه بر تقویت بعد معنوی می‌تواند آمادگی حراست و محافظن از مجموعه در برابر اینگونه حوادث را نیز ارتقاء دهد، براساس ماده 5 قانون حمایت قضائی ارگان‌ها می‌توانند پس از احداث پایگاه بسیج از مجموعه سپاه و بسیج درخواست داشته باشند تا آموزشات بسیجی را به اعضا ارائه دهند اما وظیفه فراهم کردن تجهیزات بر عهده مجموعه است.

در انتهای این نشست از زحمات "سعید فرخی" که مدتی در منصب سرپرست معاونت توسعه منابع استاندار مرکزی فعالیت داشت تقدیر و تشکر به عمل آمد و "زهرا آخانی" به سمت معاون توسعه منابع استاندار مرکزی منصوب شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات