۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۲۶۴
رییس مجمع نمایندگان طلاب خبر داد؛

تصویب 13 طرح کلان برای انقلابی ماندن حوزه | روحانیت نسبت به نظام حساس است

تصویب 13 طرح کلان برای انقلابی ماندن حوزه | روحانیت نسبت به نظام حساس است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان این که بیش از 13 طرح جامع در زمینه انقلابی ماندن حوزه تصویب شده است، گفت: اجرای این طرح ها به دلیل مشکلاتی به کندی پیش می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره با شاخصه های حوزه انقلابی گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به شاخصه های حوزه انقلابی تعبیرات فراوانی یافت می شود که از آن موارد می توان به بیانات ایشان در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای جامعه مدرسین بیان می کنند که حوزه علمیه باید نسبت به مسائل نظام «لا و نعم» داشته باشد، «لا» بدین معنی است که اگر در دستگاه های نظام فعالیتی منفی یا اقدامی خارج از تراز نظام اسلامی انجام شود باید مخالفت صورت گیرد و دلیل انجام این کار مطالبه شود.

وی ادامه داد: «نعم» نیز بدین معنا است که در صورت انجام شدن کار مناسبی از سوی مسؤولان، از آنها تقدیر صورت گیرد؛ البته در برخی موارد تذکر باید به صورت محرمانه باشد اما در مواردی که افراد با گستاخی تمام به کار خود ادامه می دهند یا این که دارای روحیه مقابله با نظام هستند باید به صورت علنی به آنها پاسخ داد.

تصویب 13 طرح کلان برای انقلابی ماندن حوزه | روحانیت نسبت به نظام حساس است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه انقلابی نسبت به موانع انقلاب و نیز پاسخ گویی به نیازهای آن بی تفاوت نیست، اظهار کرد: حوزه انقلابی باید در موارد نیاز، حمایت علمی، قانونی و دینی از نظام داشته باشد و اگر نظام در مواردی نظریه ای مطرح کرد و موضع خاص داشت از نظام پشتیبانی کند و در تمامی موارد پشتیبان رهبر معظم انقلاب که رهبر نظام است، باشد.

وی اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب حوزه مادر انقلاب است و مادر باید از فرزند حمایت کند و بر دستگاه های نظام به ویژه قوای سه گانه نظارت داشته باشد تا اگر زمانی نسبت به وظیفه خود کوتاهی کردند به آنها تذکر دهد؛ همچنین حوزه انقلابی نسبت به معارف دینی جامعه و نسبت به انحرافات ایجاد شده مسؤولیت دارد و باید از تمامی امکانات اعم از رسانه، کتاب و هنر برای آگاه کردن مردم نسبت به مسائل دینی مردم و پاسخ به شبهات استفاده کند.

تصویب 13 طرح کلان برای انقلابی ماندن حوزه | روحانیت نسبت به نظام حساس است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تصریح بر این که رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه علمیه انتظارات به جایی دارند همان گونه که امام خمینی(ره) چنین انتظاراتی داشتند و حوزه علمیه نیز باید خود را به نقطه مطلوب مد نظر رهبر معظم انقلاب برساند، افزود: حوزه علمیه همیشه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در مسیر انقلابی ماندن نیز حرکت کرده است.

وی اضافه کرد: امروزه بیش از 13 طرح جامع در مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه تصویب شده یا آماده تصویب است تا اجرایی شود اما در اجرا به دلیل مشکلاتی که داشته اند به کندی پیش می روند البته این مشکلات نباید مانع اجرای منویات رهبر معظم انقلاب شود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه به فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب با همکاری مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه تعریف حوزه انقلابی، وظیفه حوزه انقلابی، شاخصه حوزه انقلابی، بایدها و نبایدها همچنین اقدامات حوزه انقلابی را تعریف کرده که از سوی شورای عالی پس از تصویب به تمامی مدارس ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات و همایش های متعدد در زمینه حوزه انقلابی و آگاهی بخشی طلاب نسبت به مسائل انقلاب و نفوذ از دیگر فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب در زمینه انقلابی ماندن حوزه به شمار می رود که موجب شده امروزه سطح آگاهی طلاب و اساتید نسبت به گذشته افزایش پیدا کند؛ چنانچه در حوادث اخیر به تعدادی از شهرهای کشور خسارت وارد شد اما در قم خسارتی مشاهده نشد زیرا حوزویان در کنار مردم هستند و نسبت به مسائل به مردم هشدار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان این که حوزه علمیه در طول تاریخ همیشه در خط مقدم دفاع از اسلام بوده است، اظهار کرد: دفاع از دین و اسلام همیشه از وظایف روحانیت بوده است اما امروزه وظایف روحانیت افزایش پیدا کرده، زیرا حوزه علمیه مادر انقلاب به شمار می رود؛ بنابراین دشمنی ها، فعالیت ها و تبلیغات سوء همچنین شایعه پراکنی علیه روحانیت از سوی دشمن افزایش پیدا کرده که حوزه علمیه نسبت به دفع همه این ها وظیفه دارد./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
حوزه انقلابی مظالبه به حقی که نباید فراموش شود.
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
علت عدم اجرا و عدم اطلاع رسانی درباره مصوبات و طرح های شورای عالی حوزه های علمیه در حوزه انفلابی چیست؟
خبرگزاری رسا نسبت به این مساله حساس باشد.
2
1
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
حوزه انقلابی باید نسبت به مسائل روز دنیا و مسائل سیاسی آگاه باشد و با روشنگری بین مردم راه نفوذ دشمن را ببند.
2
1
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
انتظار می رود حوزه علمیه متناسب با نیازهای جامعه، زدودن و پاسخ به شبهات، تقویت باورهای دینی، ترویج مسائل دینی و سبک زندگی دینی و بستن راه نفوذ دشمن دارای برنامه باشد.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
حداقل کلیات طرح ها بیان می شد که صورت قضیه از صرف ادعا به حداقل عمل تغییر می کرد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
حوزه انقلابی بحث مهمی است که باید از سوی رسانه های انقلابی مثل رسا مدام و مدام دنبال و پیگیری شود
0
0