۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۲۸۳۹۳
از سوی حجت الاسلام ماندگاری مطرح شد؛

بررسی ویژگی بسیجیان از نگاه قرآن کریم

بررسی ویژگی بسیجیان از نگاه قرآن کریم
حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که بسیجی به شیوه اجرای قانون بنزین انتقاد دارد، گفت: بسیجی هیچ‌گاه امنیت کشور را از بین نمی‌برد و با نگاه خدایی افراد را انتخاب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت بسیج و سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین طی سخنانی اظهار داشت: بسیجی واقعی مجاهد در راه خدا است و در این مسیر از هیچ‌چیزی هراس ندارد به همین علت تفکر بسیجی بر اساس آیات قرآن امتیازهای ویژه‌ای دارد که دیگر افراد از این امتیازها برخوردار نیستند.

وی افزود: بالاترین و زیباترین امتیاز بسیجی و تفکر بسیجی در سوره ۹۵ سوره نساء آمده است مبنی بر اینکه مجاهدان در راه خدا هیچ‌گاه با افرادی که در منزل نشستند مساوی نیستند و مجاهدان نزد خداوند عزیز، برتر و دارای درجه هستند و همچنین برای مجاهدان از طرف خداوند اجر بزرگ و پاداش ویژه اختصاصی داده می‌شود.

ماندگاری خاطرنشان کرد: خداوند عاشق مجاهدان و خریدار آن‌ها است و در قیامت و بهشت از مجاهدان میزبانی می‌کند و مجاهدان از رزق و روزی خداوند بهره‌مند می‌شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: هیچ‌گاه مدافعان حق با تماشاچیان مساوی نیستند و مجاهدان نزد خداوند عزیز هستند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: خانه‌نشینی حضرت علی علیه‌السلام، صلح امام حسن علیه‌السلام و واقعه عاشورا همگی در نبود تفکر بسیجی و مجاهدانه اطرافیان ائمه معصومین(ع) صورت گرفت.

ماندگاری در ادامه گفت: پیروزی در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، فتنه‌ها و توطئه‌ها به علت وجود تفکر بسیجی و بسیجیان جان‌برکف رقم زده شد و تا زمانی که بسیج در این مملکت وجود داشته باشد این کشور محفوظ خواهند ماند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: ویژگی برتر بسیجی مجاهدت است به همین علت جهادهای علمی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی از وظایف بسیجیان است و تهاجم فرهنگی همان آتش ریختن دشمن در خاک‌ریز است که بسیج باید با آن مقابله کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نگهداری پرچم حق و ارزش‌ها در هر شغل و جایگاهی همان تفکر بسیجی است.

ماندگاری یادآور شد: در فتنه اخیر خسارات زیادی به مردم و اموال عمومی وارد شد و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده جبران آن برآید به همین علت باید مردم و بسیجیان به دولت کمک کنند.

وی اظهار داشت: امتیاز دوم بسیجیان بر اساس آیه ۹ سوره زمر این است که بسیجیان همواره خدا را می‌بینند و به قیامت اعتقاد دارند درحالی‌که دیگران فقط به فکر دنیا هستند و قیامت را باور ندارند.

ماندگاری یادآور شد: بسیجی می‌داند در این عالم خدایی وجود دارد و به قیامت اعتقاد راسخ داشته و برای کسب رضایت خداوند کار می‌کند و دنیا در نظر بسیجی کمرنگ و قیامت پررنگ است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: سومین امتیاز بسیجی بر اساس آیه ۱۲ سوره حجرات رعایت قانون توسط افراد بسیجی و مجاهد است درحالی‌که دیگران قوانین شیاطین و هوسرانان را اجرا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین قانون خدا ولایت مداری است و بسیجی از خط ولایت جدا نمی‌شود و همواره در صراط مستقیم که همان خط ولایت است قدم برمی‌دارد.

ماندگاری در پایان با اشاره به فتنه اخیر در پی گرانی بنزین گفت: بسیجی گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه است و نسبت به شیوه اجرای قانون بنزین انتقاد دارد اما آشوب‌گر نیست و نسبت به نوع تصمیم‌گیری و اجرای آن اعتراض دارد و نگران افزایش قیمت کالاهای دیگر به بهانه افزایش قیمت بنزین است اما هیچ‌گاه امنیت کشور را از بین نمی‌برد و در انتخابات با نگاه خدایی افراد را انتخاب می‌کند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات