۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۲۸۴۲۰
استاد حوزه علمیه:

بیانات حکیمانه رهبر انقلاب فتنه را از کشور دور کرد

بیانات حکیمانه رهبر انقلاب فتنه را از کشور دور کرد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب فتنه اخیر را خنثی کرد، گفت: طلاب خواهر نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی و بصیرت بخشی جامعه برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کاظم ضیایی استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه خواهران کوثر ورامین برگزار شد، گفت: دنیا مقدمه و وسیله ای برای رسیدن به آخرتی امن و لذت بخش ابدی است.

وی افزود: انسان از قوه عقل و شهوت تشکیل شده است اگر به سمت شهوت برود عقل زائل و اگر به سمت عقل برود شهوت و غضب کنترل می شود و در مسیر درست استفاده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه  با اشاره به اینکه انسان باید از قوای درونی‌اش در راستای تبعیت از فرمان الهی بهره ببرد، ابراز کرد: انسان با تهذیب قوه عاقله می تواند به صفت حکمت، از تهذیب قوه عامله به ملکه عدالت، از تهذیب قوه غضبیه به عدالت و از تهذیب قوه شهویه به ملکه عفت دست یابد.

حجت الاسلام ضیایی افزود: هر اخلاقی از انسان سر می زند از این خلقیات است و تمام فضایل و رذایل متعلق به همین چهار قوه است. اگر این چهار صفت از حد بگذرد و به سمت رذایل برود تبدیل به هشت صفت رذیله می شود و انسان را از اعتدال خارج می کند.

وی افزود: انسان برای رسیدن به درجات بالای اخلاقی باید روحش در حد اعتدال باشد تا سالم به مقصد برسد بنابراین افراط و تفریط زمانی رخ می دهد که انسان از حالت اعتدال خارج شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بر مثال اگر در بحث شجاعت انسان دچار افراط شود تحور به وجود می آید و اگر به سمت تفریط برود جور به وجود می آید. بحث عفت اگر به سمت افراط و تفریط برود به ترتیب دچار شره و خمودگی می شود. در بحث عدالت افراط سبب ظلم و تفریط به تحمیل ظلم تبدیل می شود.

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به تصمیم رهبر معظم انقلاب در برابر گرانی بنزین، اظهار داشت:  تصمیم رهبر معظم انقلاب نه افراط بود و نه تفریط بلکه یک شجاعت به تمام معنا بود که نشان از تصمیم گیری به موقع داشت.

وی بصیرت افزایی و تحلیل مسایل روز را در جلوگیری از ادامه آشوب های اخیر بسیار موثر دانست و بیان داشت: طلاب خواهر نقش بسزایی در هدایت افکار جامعه دارند و خواهران طلبه می توانند با بیان درست مسایل، شبهات را ابتدا از خانواده و بعد از جامعه رفع کنند چرا که وظیفه طلاب خواهر در این زمینه بسیار حساس است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات