۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۲۸۵۲۵

امارات سیاستمدار عراقی را آزاد کرد

امارات سیاستمدار عراقی را آزاد کرد
شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه از آزادی «عزت الشابندر» سیاستمدار عراقی که در بازداشت امارات به سر می‌بُرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عزت الشابندر» سیاستمدار عراقی که چند روز پیش همزمان با اوج اعتراضات عراق در امارات عربی متحده بازداشت شده بود، آزاد شده و به کشورش بازگشته است.

شبکه خبری «المیادین» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که الشابندر عصر روز دوشنبه به عراق بازگشته است.

رسانه‌های عراقی ۳۰ آبان‌ ماه خبر بازداشت این سیاستمدار عراقی در فرودگاه دبی را منتشر کرده بودند.

منابع خبری گفتند که ابوظبی با ربودن یکی از مقامات سیاسی عراقی، تلاش دارد بغداد را متقاعد کند تا اعضای شبکه اطلاعاتی اماراتی که در جریان تظاهرات‌های اخیر عراق در بغداد دستگیر شدند را با او مبادله کند.

دستگیری این شخصیت سیاسی عراق در دبی، پس از هشداری که وی مدتی پیش از طرف عربستان دریافت کرده بود، صورت گرفته است. وی چندی پیش نیز به ریاض سفر کرده بود و مجموعه دیدارهایی با مقامات سعودی داشت و در آن زمان نیز وی به مدت ده روز متوالی در ریاض ماند و تنها برای دیدارهایی که برنامه‌ریزی شده بود، با هماهنگی از اتاقش خارج می‌شد.

الشابندر در دوره نخست‌وزیری «نوری المالکی» حلقه ارتباط میان او و مقامات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده و در آن زمان، امارات به واسطه «محمد دحلان» عضو جداشده سازمان فتح و مشاور غیررسمی ولی‌عهد ابوظبی، که محور ریاض - ابوظبی را علیه محور آنکارا - دوحه هدایت کند، از طریق کمک به محور اول، از نفوذ اخوان المسلمین در عراق، بکاهد. این معامله‌ای بود که امیدی به آن وجود نداشت./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات