۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۲۸۹۷۴
با حفظ سمت و موافقت رهبر معظم انقلاب؛

سرلشکر صفوی رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شد

سرلشکر صفوی رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شد
آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سرتیپ پاسدار محمد نبی رودکی، رییس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، با موافقت و ابراز خرسندی مقام معظم رهبری  با حکم سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی با حفظ سمت در مسئولیت دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، منصوب شد.

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ،مرجع و بزرگترین مرکز پژوهشی و آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس در کشور است که در ساختار جدید خود، مستقل و زیر نظر رییس ستاد کل نیروهای مسلح اداره می شود.

گفتنی است؛ توليد علم، ترويج و تربيت نيروي متخصص در زمينه علوم دفاع مقدس، تهيه و تدوين سياست ها و راهبردهاي پژوهشي و آموزشي در حوزه علوم دفاع مقدس، تدوين دائرة‌المعارف دفاع مقدس، تربيت پژوهشگر در مقاطع كارشناسي ارشد و بالاتر و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، نظارت بر محتواي آثار منتشره دفاع مقدس و همچنين تأييد يا اصلاح و يا رد آثار منتشره به منظور جلوگيري از تحريف حقايق تاريخي و همچنین زمينه‌سازي آموزش علوم دفاعي و آشنايي با فرهنگ دفاع مقدس از طريق همكاري با وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري از مهمترین وظایف پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است.

همچنین توسعه کمی و کیفی فعالیت های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در دوره جدید مدیریتی آن در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته است.

این مراسم با سخنرانی سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور فرماندهان عالی نیروهای مسلح از جمله سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات