۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۲۹۲۷۰
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

خسارت و صدمه‌ای به بقاع متبرکه در اغتشاشات اخیر وارد نشد

خسارت و صدمه‌ای به بقاع متبرکه در اغتشاشات اخیر وارد نشد
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای اینکه تحریم‌های اعمال شده برای دشمنان یک ثمره و بازخوردی داشته باشد آنان زمینه بروز فتنه، آشوب و اغتشاش را در برنامه دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ثبت موقوفات اظهار داشت: تاکنون بیش از 193 هزار موقوفه در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات غیرمتصرفی دارای تولیت خاص و موقوفات متصرفی در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است افزود: در قانون بقاع متبرکه، مدیریت 4 بقعه متبرکه شاهچراغ(ع)، استان قدس رضوی، حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم حسنی در اختیار سازمان اوقاف است و تدبیربرنامه فرهنگی و گردش مالی دیگر بقاع متبرکه بر عهده سازمان اوقاف است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از صدور سند تک برگی شدن اسناد بقاع متبرکه خبر داد و بیان کرد: این مهم سبب جلوگیری از مخدوش اسناد بقاع متبرکه در طول تاریخ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه مردم ایران توجه ویژه‌ای به فرهنگ وقف و اگذاری آن در عرصه‌های مختلف دارند گفت: امسال بیش از 3 هزار وقف در عرصه‌های گوناگون از جمله وقف‌های امورخیریه، بیمارستان، مدارس، مراکز درمانی، وقف‌هایی در عرصه حوادث طبیعی، علم و فناوری، وقف مشارکتی واگذار شده است.

وی بقاع متبرکه را یک کانون فرهنگی دینی دانست و بیان کرد: این کانون‌ها به هم تفاوت‌های منطقه‌ای دارند چراکه برخی بقاع به سبب گوناگونی زائران و مراجعه کنندگان زیادی نسبت به دیگر بقاع دارد که اعداد آنان 500 بقعه ارزیابی شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مابقی بقاع متبرکه دارای برنامه فرهنگی محدودتری است افزود: برای آبادانی این بقاع هیئت امنای منطقه‌ای و بومی با ارائه پیشنهادات، منابع اعتباری لازم برای بازسازی آنها تصویب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه برنامه پرشتابی برای بهینه سازی فضای کالبدی بقاع آغاز شده تصریح کرد: اخیرا در این بقاع برای مقابله با آسیب‌ها و کمک به رفع فقر منطقه‌ای کانون‌هایی به نام افق شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه کانون‌های افق براساس سرفصل‌ها به مشکلات خاصی رسیدگی می‌کنند افزود: در آغاز سال تحصیلی جدید کمک‌های تحصیلی ارائه شد و در رسیدگی به محرومان کمک‌هایی به این افراد مورد توجه قرار گرفت .

وی با بیان اینکه این طرح در حال اجراء است تصریح کرد: اخیر در خراسان رضوی 26 نیروگاه خورشیدی 30 تا 50 کیلواتی به میزان 120 کیلووات افتتاح شده که هم کمکی برای مجموعه بقعه و هم در تولید انرژی برقی نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح افق در 500 بقعه خبر داد و بیان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی طرح افق در بیشتر بقاع متبرکه براساس نیاز مناطق کشور اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر خسارت و صدمه‌ای به بقاع متبرک وارد نشد گفت: برای اینکه تحریم‌های اعمال شده برای دشمنان یک ثمره و بازخوردی داشته باشد آنان به مزیت‌های نسبی ایران توجه دارند و در این راستا اهداف خود را با این آشوب‌ها، فتنه‌ها و اغتشاشات دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم صف خود را با اغتشاشگران جدا کردند تصریح کرد: مردم آگاه ایران از آن عده‌ای که درصد اغتشاش بودند صف خود را جدا کردند و مردم ما در عینی که در حوزه اقتصادی مطالبه دارند و باید مسئولان توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه و اعمال آشوبگران را محکوم کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر تحقق مطالبات مردم مشخص می‌شود گفت: در این راستا مجلس شورای اسلامی و مدیریت اجرایی به این خواست و مطالبه اقتصادی مردم ان‌شالله بیشتر رسیدگی کنند و تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور توجه به اقتصاد درون‌زا است تا ضمن افزایش تولید زمینه اصلاح درآمدها محقق شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات