۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۹۴۳۶
آیت الله رئیسی در اصفهان:

رفراندوم پیشکش به نظرات مردم توجه کنید|باحاشیه سازی از میدان بیرون نمی رویم

رفراندوم پیشکش به نظرات مردم توجه کنید|باحاشیه سازی از میدان بیرون نمی رویم
رییس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت محرم دانستن مردم و اطلاع دادن به مردم در عرصه‌های مختلف، گفت: امام خمینی به مردم دیدگاه تشریفاتی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه، عصر امروز در سالن کوثر اصفهان در دیدار با اقشار و اصناف اصفهان، با اشاره به مثبت و سازنده بودن دغدغه‌های نمایندگان اقشار که پیش از وی در این جلسه سخنرانی کردند، گفت: از لحن و گفتار افراد مشخص بود که دغدغه‌مند و دلسوز هستند.

آیت الله رئیسی در ادامه افزود: دلسوزی افراد امید آفرین است و اینکه امید به تحول دارند بسیار خوب و امیدوار کننده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر انقلاب بر ضرورت عمل کردن به این بیانیه، اظهار کرد: آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده و مسؤولان و مردم به آن توجه داشته و دغدغه آن را دارند موضوع عدالت است، حس مسؤولیت نسبت به ترک معروف یا انجام منکر موضوعی است که لازم است در جامعه بیش از پیش تقویت شود و مردم نسبت به این مسأله احساس مسؤولیت کنند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز اقشار مختلف جامعه ناظر بر مسائل مختلف جامعه هستند، خاطرنشان کرد: باید دغدغه‌مندی و احساس مسؤولیت مردم نسبت به مسائل مختلف تقویت شود و حس این دغدغه‌مندی باید در جامعه شکل بگیرد، این مسأله حس دغدغه داشتن نسبت به مشکلات کشور را تقویت می‌کند.

آیت الله رئیسی احساس مسؤولیت در جامعه را امری مبارک توصیف کرد و گفت: اگر فردی شاهد ترک معروف یا انجام منکر بود و نسبت به آن بی تفاوتی ورزید از دیدگاه قرآن و احادیث و روایات، این فرد مانند مرده است، قطعا انجام امر به معروف و نهی از منکر برای انسان با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

وی ادامه داد: ما باید با تأسی از امام حسین(ع) در مسیر امر به معروف و نهی از منکر باید ثابت قدم و مقاوم باشیم، رزمندگان و ایثارگرانی که اکنون در مسیر فعالیت های فرهنگی هستند نشان صدق دارند و در این مسیر ثابت قدم هستند، شهید و شهادت و ایثار و جهاد و مقاومت نباید هرگز در کشور ما کم رنگ شود.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر زنده نگه داشتن و پر رنگ نگه داشتن شعائر مقاومت و شهادت در کشور، تصریح کرد: توجه به احیای حقوق عامه از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است که بر عهده دادستانی نهاده شده است و باید دادستانی نسبت به آن احساس مسؤولیت جدی داشته باشد.

رفراندوم پیشکش، به نظرات مردم توجه کنید

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امام خمینی به مردم نگاه تشریفاتی نداشتند، عقیده ما این است رفراندوم پیشکش، به دیدگاه و نظرات مردم باید توجه کنید تا مردم غافلگیر نشوند و در جریان موضوعات کشور باشند، اطلاع مردم، اقناع عمومی مردم، نقش دادن به مردم، محرم حساب کردن مردم کمک مهم به کشور است چرا که مردم همواره در عرصه‌های مختلف حامی کشور بوده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مردم مشوق دستگاه قضایی و قضات شجاع هستند و علنا اعلام می‌کنند در حمایت از دستگاه قضایی و مراجع قضایی در مسیر مبارزه با مفاسد و انجام وظایفشان حامی آنها هستند، اگر دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند نوبت به قوه قضاییه کمتر خواهد رسید.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه فعالیت شبکه ملی اطلاعات یکی از مهمترین مسائل کشور است، اظهار کرد: با قوت به دنبال تشکیل شبکه ملی اطلاعات هستیم، فعال شدن آن بسیار مهم و حوادث اخیر ضرورت این مسأله را به خوبی نشان می‌دهند.

آیت الله رئیسی با تأکید بر ضرورت حفظ صداقت، کرامت و خدمت به مردم در روند فعالیت‌های دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: اگر کسی در دستگاه‌ها و نهادها خطایی کند باید به صورت مضاعف با او برخورد شود. رهبر معظم انقلاب علم مقاومت را برداشته‌اند و باید پای این علم بایستیم، مسأله فساد نیز از دغدغه های مردم و مسائلی است که به عنوان راهبردهای جدی نظام اسلامی مطرح است و باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اصلاح ساختارها مربوط دولت است، اصلاح قوانین وظیفه مجلس و برخورد با مفاسد وظیفه دستگاه قضایی است و همه ما بنابر وظایفی که داریم باید در عرصه مبارزه با مفاسد فعالیت جدی داشته باشیم.

رییس دستگاه قضا با اشاره به مطالبات مردم در زمینه اهمیت مبارزه با فساد، اظهار کرد: ملامت ملامت گران و حاشیه سازی‌ها ما را از میدان به در نخواهد کرد و در این مسیر با قوت حضور خواهیم داشت. مردم عزیز خانواده معظم شهیدان و فرهیختگان باید به شما بگوییم که امروز کشور ما در مقابل توطئه ایجاد ناامنی در کشور در امنیت قرار دارد و نباید فراموش کرد که آنچه خواست مردم است باید مورد توجه قرار بگیرد و کسانی که ایجاد ناامنی کردند بنابر قانون با انها برخورد خواهد شد./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات