۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۲۹۴۴۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

طرح ساماندهی روحانیون در کشور، اقدامی پر چالش و نیاز به همتی والا دارد

طرح ساماندهی روحانیون در کشور، اقدامی پر چالش و نیاز به همتی والا دارد
آیت الله طباطبایی نژاد در ارتباط با شبکه سازی و ساماندهی روحانیون در سراسر کشور گفت: طرح ساماندهی روحانیون در کشور، اقدامی پر چالش است و نیاز به همتی والا دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور در ارتباط با شبکه سازی و ساماندهی روحانیون در سراسر کشور اظهار کرد: طرح ساماندهی روحانیون در کشور، اقدامی پر چالش است و نیاز به همتی والا دارد.

وی ادامه داد: ایده‌هایی که در خصوص طرح ساماندهی روحانیون مطرح می‌شود، برای کارامدتر شدن نیاز به پالایش دارد چراکه این امر حساسیت قابل توجهی دارد.

انسجام جامعه روحانیت، چالش‌های طرح ساماندهی روحانیون را در کشور حل خواهد کرد

در ادامه حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی اظهار کرد: نظام روحانیت نظامی مدنی بر پایه مردم است، اشتباه است این نظام در قالب‌های دیگر تعریف شود و برای جلوگیری از این مضمون نظام روحانیت باید سازماندهی شود.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در خصوص این که هیچ سهمی از انفال برای حوزه دین در نظر نگرفته ایم تصریح کرد: بر اساس پیشنهادهای مطرح شده مدل هایی را طراحی کرده ایم تا به عنوان وظایف اصلی روحانیت خدماتی را به مردم ارائه دهیم تا منابع حداقلی از منابع عمومی به حوزه دین تخصیص داده شود.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص موفقیت طرح ساماندهی روحانیون در سراسر کشور خاطر نشان کرد: این طرح در صورتی موفق و محقق خواهد شد که روحانیون با یکدیگر انسجام و دیده‌ای روشن برای هدایت داشته باشند یقیناً در طول رسیدن به این هدف چالش های بزرگی بر سر راه روحانیت قرار خواهد گرفت اما گفتنی است که چالش‌های پیش رو مانع رسیدن به هدف جامعه روحانیون نخواهد شد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات