۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۲۹۵۵۰
در قم برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی
مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی با حضور علما، روحانیون، طلاب و عموم مردم در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی امشب با حضور علما، روحانیون، طلاب و عموم مردم در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله سبحانی، حجج اسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، سید ابوالحسن نواب، محمد علی مهدوی راد و سید حسین معین شیرازی در این مراسم حضور داشتند.

حاج عباس حیدرزاده در این مراسم با ذکر مصائب اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت؛ همچنین حاضران در این مراسم ضمن قرائت آیاتی چند از کلام وحی برای شادی روح مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی دعا کردند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح ایشان را با سرور و سالار شهیدان محشور کند.

حجت الاسلام مهدوی راد در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ابعاد شخصیت علمی مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی را تبیین کرد.

استاد حوزه علمیه قم با وجود علامه سید جعفر مرتضی عاملی تجلی عینی عمل صالح بود، اظهار داشت: ایشان در روزگاری به برخی بحث ها و تألیفات پرداخت که در آن روزگار در حوزه کسی به آن مباحث نپرداخته بود؛ ایشان نسبت به انقلاب اسلامی و حرکت های انقلابی بسیار عشق می ورزیدند.

استاد حوزه علمیه قم به برخی تألیفات مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی اشاره و عنوان کرد: در دورانی که نیازهای فراوان به پشتوانه های علمی داشتیم، تألیفات ایشان راهگشای کارمان می شد؛ در دوران دفاع مقدس مبانی «مقابله به مثل» را تألیف کردند و به ما آموختند که بر اساس مبانی فقهی باید به تجاوزگران پاسخ مماثل بدهیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات