۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۲۹۶۷۵

بررسی نظریه داروین و طرفداران تکامل انسان

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به نظریه داروین نسبت به اصل تکامل به بررسی کج روی‌های طرفداران این نظریه در غرب می‌پردازد.
تعداد بازدید : 23
هادی شاملو
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
زیست شناسان تذکر داده اند که آن ها فقط می خواهند بدانند که خداوند بزرگ چگونه موجودات زنده را آفریده است. نظر دادن در مورد خدا در حیطه کار یست شناسان نمی گنجد آن هایی که خارج از گستره علوم تجربی نظریاتی می دهند نمی توانند یک زیست شناس باشند آن ها در واقع وارد جرگه فیلسوفان شده اند و نظریاتشان قابل بررسی با علوم تجربی نیست.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
تبیین چگونگی هستی و ظهور انسان نقشی راهبردی در عملکرد انسان و اعتقاد او به غایت و هدف نهایی از زندگی و زیستن دارد. امروزه شاهد پیامدهای کلامی بسیاری در حوزه ی هستی شناسی و غایت شناسی انسان براساس دو رویکرد مشهور در مسأله ی ایجاد انسان – ثبات انواع و تبدّل انواع – هستیم؛ و ازآنجاکه تمام استنتاج های علوم به مدد عقل صورت می پذیرد،
1
0
vahraz 1900
Iran, Islamic Republic of
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
استاد قاسمی درباره حضرت آدم و نسبت ایشان با انسانی که داروین می گوید شبهه را حل نکردند، بلکه بر شبهه افزودند. آیا دین اسلام نظریه تنازع را قبول دارد؟ آیات قرآن در خلقت آدم وحوا و خلق منها زوجها و بث منهما رجالا کثیرا و نسائ، من صلصال من حما مسنون، انی خالق بشرا من طین، خلقناکم ثم صورناکم، ثم نفخت فیه من روحی، ، حاکی از خلقت دفعی انسان است، نه تنازع تدریجی بشر.
1
0
علی
|
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
با سلام
ظاهرا مباحث ادامه دارد و در خلال مباحث گفته می شود در جلسات بعدی تفصیلا خواهیم پرداخت & چنانچه مباحث بعدی آماده است خواهش می کنیم قرار دهید.
با تشکر
مریم
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
با سلام
آنچه بنده استفاده کردم از مجموع این صحبت ها این بود که از نظر قرآن آفرینش انسان استقلالی است یعنی ربطی به تکامل از موجودات قبلی ندارد اما در بعد دفعی یا تدریجی اتفاقا آیات ناظر به تدریج خلقت انسان است ، در جایی می گوید خاک ،جای دیگر گل، گل چسبنده، گل سیاه بدبو، گل سفت شده مثل سفال ،مسلما خاک همان سفال نیست و اینها مراحل تکوین بدن انسانی است اگرچه خداوند قادر به خلق دفعی انسان بوده اما مصلحت آفرینش بر تدریج بوده همان طور که در تکوین نطفه و بعد علقه ... در رحم مادر این تدریج هست.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
قانع نشدم
0
0