۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۶۲۹۷۰۳
وزیر دفاع:

دانشجویان در جهت خنثی سازی عملیات روانی دشمن روشنگری کنند

دانشجویان در جهت خنثی سازی عملیات روانی دشمن روشنگری کنند
وزیر دفاع گفت: دانشجویان باید تحولات منطقه و جریان‌های سیاسی را به خوبی رصد و تحلیل کرده و در جهت هدایت افکار عمومی و همچنین خنثی سازی عملیات روانی دشمن روشنگری نمایند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا،  همزمان با روز دانشجو یادواره بزرگداشت شهید مجید شهریاری با حضور وزیر دفاع، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان زنجان،استاندار زنجان، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج)، دانشجویان و خانواده معظم شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد.

 امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم باگرامیداشت روز 16 آذر روز دانشجو و تجلیل از مقام شامخ شهدای دانشجو و سلام و درود به روان پاک شهداء، خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان اظهار داشت: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی و پیروزی های دوران دفاع مقدس مرهون پیروی از ولایت فقیه، نثار خون پاک شهیدان و جانفشانی رزمندگان و ملت همیشه در صحنه است.  

وزیر دفاع با بیان اینکه ما پیرو مکتب و آرمان والایی هستیم که به شهادت و ایثارگری مشهور و معروف  است گفت: مکتب سرخ و انسان ساز تشیع با خون شهیدان بسیاری وبه خصوص  بزرگ مرد کربلا حضرت اباعبدالحسین(ع) و یاران با وفایش آبیاری شده است و همه آحاد جامعه باید با الگوی گیری از شهدا، مولفه های بصیریت و اقتدار را در جامعه تقویت کنند.

وی افزود:  مردم ما با تأسی از سیره و مکتب نجات بخش عاشورای حسینی که ایستادگی در مقابل هر ظلم و ستمی را سرلوحه تفکر خود دارد و همچنین پیروی از این  امام همام و داشتن چنین الگوی جاودانه ای همواره در تشخیص سره از ناسره موفق بوده و در هر آوردگاهی پیروز میدان بوده و خواهند بود. 

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ملت ما به خوبی به عمق و کینه دشمن پی برده است، گفت :ادعای دشمنان در طرفداری ملت ایران یک دروغ بزرگ است و بیشترین و عمیق ترین دشمنی ها  را علیه ملت ایران اعمال می کنند.

 وی ابراز کرد: دشمن از یک طرف همه امکانات اقتصادی ما را محدود می کند و طرف دیگر می خواهد  به هر بهانه ای امنیت ما را بگیرد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  یاد آورشد: اگر در جامعه ای فرهنگ شهادت زنده نگه داشته شود، آن جامعه به استقلال، عزت و سربلندی پایدارخواهد رسید و طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

امیر سرتیپ حاتمی بیان کرد: به هر مقطعی از انقلاب که نگاه می کنیم متوجه می شویم خون شهیدان موجب نجات،عظمت و عزت کشور شده  و در دوره انقلاب اسلامی نیز اهمیت این بزرگداشت خون شهید به خوبی روشن شد.

امیر سرتیپ حاتمی با تشریح ادوار مختلف تاریخ 40 ساله ایران اسلامی با اشاره به توطئه های نظام استکباری علیه کشورمان گفت: تقدیم 17 هزار شهید ترور در راه انقلاب اسلامی و همچنین هزاران شهید دوران دفاع مقدس نشان داد مردم بصیر و دشمن شناس و انقلابی ایران اسلامی در راه امنیت، عزت و استقلال کشورشان واهمه گذشتن از جان خود را ندارند.

وزیر دفاع با بیان  اینکه کشتار و ترور جوانان و مردم بی دفاع در آغاز انقلاب نتوانست نظام اسلامی را در برابر دسیسه های قدرت های مزدور به سرکردگی امریکا متزلزل کند گفت: دشمن با برنامه ریزی گسترده و ائتلاف جهانی جنگ تمام عیار8 ساله  را به ایران تحمیل کرد، اما در این عرصه  نیز با رهبری های پیامبرگونه امام خمینی(ره) موفق نشد و از ملت ایران شکست خورد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف گفت: دشمن پس از ناکامی در جنگ تحمیلی و به دنبال افزایش قدرت جمهوری اسلامی با ترور نخبگان علمی و دانشمندان میهن عزیزمان عناد و کینه خود را بار دیگر نشان داد و ثابت کرد که در تمامی زمینه های  علمی،  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درصدد توقف پیشرفت ایران اسلامی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح  کرد: تفاوت  شهید شهریاری با شهدای دیگر این است که شهدای دوران دفاع مقدس رودرو با دشمن مقابله کردند و شهدای هسته ای در جبهه ای شهید شدند که به ذهن متبادر نمی شود و شهید شهریاری دانشمند متعهد و متخلق به اخلاق بود که برای ارتقای کشورشهید شد.

 وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز دانشجو و تبیین جایگاه این قشر شریف و ارزشمند در بالندگی و پیشرفت ایران اسلامی خاطرنشان ساخت:‌ دانشجویان در کنار علم آموزی بایستی با بصیرت، زمان شناسی، شناخت معیارها، تحولات منطقه و جریان های  سیاسی  در جهت هدایت افکار عمومی و همچنین خنثی سازی عملیات روانی دشمن روشنگری نمایند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دانشجو مجاهد خط مقدم عرصه علم و دانش کشور است گفت: علم اندوزی در مکتب اسلام برای ساخت انسان کامل به تنهایی کافی نیست و دانشجویان در کنار کسب مهارت های فنی و تخصصی باید انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در مسیر پیشرفت خود تثبیت کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از مادر شهید دکتر مجید شهریاری با اهدای لوح تقدیر تحلیل بعمل آمد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات