۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۲۹۷۱۵
با حضور اهالی رسانه؛

همایش انتخابات و رسانه در مشهد برگزار شد

همایش انتخابات و رسانه در مشهد برگزار شد
همایش انتخابات و رسانه با حضور نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، دانشجویان و اهالی رسانه در دانشگاه علمی کاربردی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش انتخابات و رسانه با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی؛ نوروزی، فرماندار مشهد؛ اهالی رسانه و دانشجویان امروز در دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد.

حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم بررسی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از رسالت های رسانه بیان و ابراز کرد: یکی از ابزار مجلس تذکرات است، تعداد تذکرات نمایندگان را بررسی کنید و اگر نماینده ای سوال و پیگیری و تذکر نداشته باشد، آیا نقش خود را ایفا کرده است؟

نوروزی، فرماندار اسبق مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز مجلس در جایگاهی نیست که اقتدار خود را نشان داده و بازخواست کند و این ها را باید رسانه ها مطالبه کند.

مرتضی کامل نواب، دبیر جبهه آرمان گرایان واقع تشریح و تبیین جایگاه مجلس و نقش آن را از رسالت های رسانه بیان و ابراز کرد: رسانه می تواند رسالت های نمایندگان را برای مردم تبیین کند و نیز می تواند آگاه بخشی جامعه، انتخاب مسؤولانه، پذیرش مسوولیت انتخاب و تبعات رای دادن و ندادن را برای مردم تبیین و تشریح کند.

وی به مزیت وابستگی نماینده ها به جریان هااش اره و بیان داشت: اگر نمایندگان وابسته به جریانی باشند این جریان در برابر قول ها و فعالیت های این نماینده مسؤول و پاسخگو است اما نماینده مستقل فقط خود پاسخگو است و این را باید برای رسانه تبیین کند.

مرتضی تشکری، رییس دانشگاه علمی کاربردی مشهد نیز ر این مراسم به جایگاه آموزش علمی کاربردی در حوزه خبر اشاره و ابراز کرد: خلق نظام و دانشگاه علمی کاربردی یک نو آوری در آموزش عالی است و نظیر آن را در هیچ نظام آموزشی نداشته ایم که مستقل از سرمایه دولتی است و مبتنی بر حمایت بخش های مختلف اقتصادی است.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی در کشورهای مختلف در دوران سازندگی فعال شده اند و در ایران نیز بعد از جنگ تحمیلی افتتاح شد اما ظرفیت های این نهاد به درستی تبیین نشده است.

تشکری دانشگاه علمی کاربردی را بستری برای حل معضل بیکاری جوانان و توانمندسازی آن ها دانست و گفت: رسانه می تواند نقش این دانشگاه را هم به لحاظ فرهنگی تبیین کرده و نیز ظرفیت های این دانشگاه را به دانش آموزان، کارفرمایان و خانواده معرفی کند تا مشکل کار و جوانان حل شود.

گفتنی است در این مراسم از تارنمای خبری تحلیلی اختر شرق رونمایی شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات