۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۲۹۷۲۹
حجت‌الاسلام حسینی قمی:

مردم وجود حضرت معصومه در ایران را قدر بدانند

مردم وجود حضرت معصومه در ایران را قدر بدانند
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این‌که علم و دانش حضرت معصومه بسیار بالا است، گفت: باید وجود این بانوی بزرگوار را در ایران اسلامی قدر دانستهو غنیمت بشماریم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینی قمی در آیین شمعدان گردانی خادمان کریمه اهل‌بیت(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: قم مدفن محدثان باعظمتی است.

وی افزود: در این خاک و در جوار حرم نورانی بانوی جلالت و کرامت علما و بزرگان بسیاری همچون علی بن بابویه قمی، علی بن ابراهیم قمی، ابن قولویه و زکریا بن آدم دفن شده‌اند که هر یک دارای مقامات و کرامات فراوانی هستند به طوری که امام رضا علیه‌السلام به زکریا بن آدم فرمود: «خداوند به برکت تو بلا را از اهل قم دور می‌کند همان‌گونه که بلا را از مجاوران مدفن پدرم موسی بن جعفر علیه‌السلام دور می‌کند».

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به عظمت و بزرگی بانو حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: درست است که این بانو دختر امام، خواهر امام و عمه امام و ولی خدا است ولی برخی فضیلت‌های کریمه اهل‌بیت(س) همچون هجرت از مدینه برای یاری ولایت، سختی راه، صبر بر مصیبت، بیماری حضرت و رحلت ایشان در غربت اکتسابی است.

وی خاطرنشان کرد: در سخن بزرگان وارد است که مردم عنایت داشته باشند همان‌طور که حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت می‌کنند محل اقامت ایشان در بیت‌النور را نیز زیارت می‌کردند.

حسینی قمی با بیان این‌که علم و دانش بانوی کرامت بسیار بالا است و ایشان محدثه هستند، گفت: باید وجود این بانوی بزرگوار را در ایران اسلامی قدر دانسته، غنیمت بشماریم و خدا را شاکر باشیم که چنین امامزاده‌ای با جلالت و کمالات در قم مدفون است.

وی در پایان یادآور شد: کریمه اهل‌بیت(س) بانویی مورد عنایت ائمه(ع) است و حجت خدا برای او زیارتنامه معرفی کرده و به زیارت ایشان سفارش کرده‌اند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات