۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۲۹۷۸۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت حیا سبب ترقی عفاف و تجلی حجاب در جامعه می‌شود

تقویت حیا سبب ترقی عفاف و تجلی حجاب در جامعه می‌شود
امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه باید بیش از حجاب ظاهری، اهتمام خود را به تقویت حیا معطوف کنیم، گفت: درواقع تقویت حیا سبب ترقی عفاف و تجلی حجاب در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س)، کریمه اهل‌بیت، بر الگوبرداری اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بانوان از این بانوی بزرگوار تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه بانوان ما باید در حجاب و عفاف بزرگانی چون حضرت فاطمه (س) و معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند، افزود: اگر سبک و سیره این بانوان بزرگوار از سوی دختران و زنان جامعه پیگیری شود بدون شک بخش اعظمی از مشکلات اجتماعی ما مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در جامعه عفاف و حجاب نیست؛ بلکه حیا است که متأسفانه در کشور کمرنگ شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر حیا پررنگ باشد هم عفاف جایگاه خود را یافته و هم حجاب متجلی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید بیش از حجاب ظاهری، اهتمام خود را به تقویت حیا معطوف کنیم، گفت: درواقع تقویت حیا سبب ترقی عفاف و تجلی حجاب در جامعه می‌شود.

وی افزود: متأسفانه جامعه ما به سمت بی‌حیایی پیش می‌رود و دشمن جوانان را به سمت بی‌حیایی می‌کشاند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود متولیان فرهنگی کاری کنند تا فرهنگ حیا در کشور احیا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در این زمینه زیربنای اصلی حیا است؛ به همین دلیل نباید به روبنا یا حجاب اکتفا کنیم؛ چراکه وقتی حیا کمرنگ شد حجاب هم به‌خودی‌خود زایل می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید این موضوع نهادینه شود تا نسل جوان حیا را درک کرده و بفهمد حیا مدیریت خویشتن و قدرت ایستادن در مقابل فساد و گناه و ابتذال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در حوزه فرهنگ برای حیا و حیا باوری هرچقدر کارکنیم کم است؛ ازاین‌رو همه باید با تمام توان برای اصلاح این وضعیت وارد عرصه شوند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات