۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۲۹۹۱۵
حجت الاسلام طهماسبی:

عدالت، تقوا و اخلاص سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد

عدالت، تقوا و اخلاص سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد
امام‌ جمعه کوهدشت با بیان اینکه در انجام امور در هر زمینه ای باید عدالت، تقوا و اخلاص را سرلوحه کار قرار دهیم، گفت: در انجام مسؤولیت ها باید از اهل بیت(ع) الگو بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، ظهر امروز در مراسم اختتامیه سوگواره استانی عکس «ما رأیت الا جمیلا» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) کوهدشت برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) برای بشریت الگو هستند.

وی با تأکید بر ضرورت پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) افزود: باید آموزه های دین و سبک زندگی اسلامی را در جامعه تبیین و ترویج بخشید و در ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه نقش آفرینی کرد.

حجت الاسلام طهماسبی بیان داشت: برگزاری مراسم معنوی و مذهبی فرصتی را فراهم می سازد تا بتوان نسل جوان را با آموزه های دین اشنا ساخت و باید این برنامه ها تقویت شود.

وی در ادامه اظهار داشت: تبیین و ترویج آموزه های دینی و پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) لازمه تربیت نسلی مؤمن، انقلابی، مسؤولیت پذیر و کارآمد بوده و این مهم در خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمن نقش بسزایی دارد.

امام جمعه کوهدشت در ادامه با بیان اینکه اگر وجود مقدس حضرت علی(ع) و فرزندان بزرگوار ایشان نبود، دین دست ‌خوش تحریف می‌شد، اظهار داشت: مقام اهل ‌بیت(ع) مقامی رفیع بوده و اگر خط امامت را از اسلام جدا کنیم، چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام طهماسبی عنوان داشت: در انجام کارها و مسؤولیت ها در هر زمینه ای همواره باید عدالت، اخلاق، تقوا و اخلاص را سرلوحه عمل خویش قرار دهیم.

گفتنی است، سوگواره استانی عکس «ما رأیت الا جمیلا» در دو بخش دوربین حرفه‌ای و دوربین موبایل برگزار شده است و ۵۸ اثر در قالب حرفه‌ای و ۳۵۷ اثر در قالب غیرحرفه‌ای به دبیرخانه سوگواره واقع در مؤسسه «به بانو» ارسال ‌شده است.

لازم به ذکر است، فرهنگ عزاداری، نماز ظهرعاشورا، هنر در عزاداری‌ محرم، عزاداری و مشارکت‌های اجتماعی، محرم و خانواده، محرم و کودک، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، محرم و مسجد و آیین‌های سنتی عزاداری لرستان از محورهای این سوگواره بوده که به‌ همت مؤسسه فرهنگی، هنری، اجتماعی به بانو و مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) کوهدشت برگزار شد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات