۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۲۹۹۲۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

جذب سرمایه‌گذار در احیای موقوفات اردبیل نیازمند جلب اعتماد عمومی است

جذب سرمایه‌گذار در احیای موقوفات اردبیل نیازمند جلب اعتماد عمومی است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از جذب مشارکت بخش خصوصی در احیا و بازسازی موقوفات این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده اظهار داشت: در حال حاضر 4200 موقوفه و رقبه در استان داریم که بخشی نیازمند احیا و بازسازی است.

وی با بیان اینکه در بافت فرسوده شهر اردبیل موقوفات متعددی داریم که نیازمند بازسازی است، تصریح کرد: اوقاف استان آماده واگذاری موقوفات جهت بازسازی و احیا موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید به اینکه از جمله موقوفات، موقوفه آقاباجی در پیرعبدالملک، پیرزگر در محله پیرزرگر، ملاهادی در محله ملاهادی و حسینیه حاج عبدالله آماده واگذاری است.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه در موقوفه غیرمتصرف حسینیه میرزا محسن مجتهدی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است، گفت: در احیای زمین‌های کشاورزی موقوفه نیز برنامه‌های اساسی در نظر گرفته شده است.

احیای زمین‌های کشاورزی موقوفه

وی با بیان اینکه جلسه تفاهم و توافق در این خصوص با مدیران جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، مدیریت اراضی و ثبت اسناد برگزار شده است، گفت: به دنبال احیاگری و سرمایه‌گذاری در موقوفات ذکر شده و استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یکی از برنامه‌های این مجموعه را استفاده از ظرفیت مراکز خیریه عنوان کرد و گفت: اداره کل اوقاف به‌دنبال تسهیل‌گری و استفاده از ظرفیت نهادهای خدمات‌رسان دیگر است.

حجت‌الاسلام ستوده با اذعان به فعالیت 48 موسسه و مرکز خیریه در استان گفت: اداره کل اوقاف نه تنها خود را رقیب موسسات خیریه نمی‌داند بلکه نگاه هم‌افزایی در خدمت‌رسانی را دنبال می‌کند.

وی در مورد برخی موقوفاتی که محل اختلاف اداره کل اوقاف و سایر نهادهای اجرایی است اظهار کرد: به منظور برطرف کردن مشکلات دستگاه‌های اجرایی در مورد زمین، ساختمان‌ها و اعیان، افزود: تلاش ما بیشترین تعامل برای احیای زمین‌های موقوفی است و شورای صیانت و حفظ بیت‌المال می‌تواند نسبت به اجرای این مهم اقدام کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: اجاره موقوفات حاج علی خادم وطن، زمین بیمارستان باتمان قلیچ و حاج علی خان، در دستور کار اداره کل است.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه مجوزهای جدیدی با عنایت استاندار در بحث سرمایه‌گذاری در شهرستان اردبیل، نیر، خلخال و مشگین شهر صادر شده است، افزود: آماده واگذاری پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران هستیم تا بحث تبدیل به احسن موقوفات عملیاتی شود.

وی گفت: جلب اعتماد عمومی اصلی‌ترین سرمایه اوقاف است و لازم است به‌منظور ترویج فرهنگ وقف از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: از جمله وقف‌های جدید 12 هکتار زمین با نیت کمک به مسجد و خیرات، دو موقوفه در اصلاندوز با نیت کمک به فعالیت‌های قرآنی و کمک به فقرا و وقف زمین جهت نگه‌داری ایتام و بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات