۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۲۹۹۵۷
از تزلزل تا تهاجم فرهنگی (24)

تهاجم فرهنگی رفتار و سبک زندگی جامعه را تغییر می‌دهد

تهاجم فرهنگی رفتار و سبک زندگی جامعه را تغییر می‌دهد
حجت الاسلام بنیادی گفت: تهاجم فرهنگی روح جامعه و افکار جوانان را مانند موریانه از بین می‎برد، رفتار جامعه را یک رفتار غلط و رفتاری مخالف با معارف دینی نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی استاد حوزه علمیه و دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پدیده نو ظهور جشن طلاق گفت: این یکی از موارد تهاجم فرهنگی در کشور است و با این تهاجم، سبک زندگی و آداب و رسوم شرعی و عرفی یک جامعه را تغییر می دهند.

وی افزود: در این نوع تهاجم‌ها هدف این است تا معادله زندگی را به سمت و سویی ببرند و افراد در حکومت‌های مختلف یا کانون‌های فساد دنبال آن هستند.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: این یک ناهنجاری در جامعه ما است و یقیناً عموم جامعه هم با نگاه اسلامی و هم با نگاه ایرانی با این رویه مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی به این تهاجم تن می‌دهند، عنوان داشت: این نوع تهاجم‌ها، آسیب‌هایی را به همراه دارد که متوجه جامعه است و برای مقابله بهترین راهکار شناساندن و تعریف آسیب‌های اینگونه مسائل است.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: وقتی متوجه شویم که پایه‌های خانواده، پایه‌های ازدواج‌های موفق به واسطه اینگونه مسائل از بین می‌رود، یقیناً مردم و حتی جوانانی که در این مسیر غلط قرار دارند به رویه عقلانی خود برخواهند گشت و با مسائل به صورت احساسی برخورد نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل مشابه این اتفاقات بیشتر در قشر مرفه جامعه مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: به هر صورت باید مبانی اینگونه مسائل را مدنظر داشت و آن وقت نسبت به مبارزه با آن یا روشنگری در خصوص این مسائل اقدام کرد.

حجت الاسلام بنیادی با اشاره به جنگ نرم دشمن توضیح داد: ما نسبت به تهاجم فرهنگی غربی نباید خسته شویم و نباید فکر کنیم تهاجم دشمن در مسئله فرهنگ تمام شده است.

وی تصریح کرد: تهاجم فرهنگی روح و روان جامعه و افکار جوانان را مانند موریانه از بین می‌برد، رفتار جامعه ما را یک رفتار غلط و یک رفتار مخالف با معارف دینی نشان می دهد.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: در هر صورت با نگاه به ابعاد شرعی و ملی، اینگونه مسائل را می‌توان با توجیه و توضیح بیشتر نسبت به اقشار جوان جامعه ارائه داد تا دچار چنین مباحثی نشوند. /882/ 302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
زید گفت ای خالد بی عقل و فکر . از چه رو دم می زنی از نقل و ذکر نقل و ذکر و دین قدیمی شد دگر . صنعت و علم و ترقی را نگ موشک و بمب و سلاح هسته ای . کرده رد و دل به دینت بسته ای ؟! دین چه دردی را کند از تو دوا . خویشتن زین بند دیرین کن سوا. دین که گوید دست دزدان را ببر . بوده است نیکو در آن عهد شتر. چون دگر عهد علوم است و فنون . می رود دنبال دین اهل جنون . کهنه و فرسوده شد آن امر و نهی . آنچه می گفتند نامش بوده وحی. چون سخن را خالد آنگه ساز کرد. وان دهان در فشان را باز کرد گفت زیدا از چه خود را بسته ای ؟ ز استماع حق شدیدا خسته ای. چشم خود بر هرچه حق پوشیده ای . باده ی شیطان چرا نوشیده ای؟ هر که گوید شد حقیقت کهنه او . از حقیقت این بدان نا برده بو. چار و شش همواره باشد ده بجمع . زین حقیقت ذهن خود پر کن بسمع . دین حق حق است حقا هر زمان . صدق و صلح و عزت است و هم امان . صلح و جنگ دین همه مردانگی است . حفظ انسانیت و فرزانگی است . خوشه ها از علم ها را خوب بچین . گر چه باشد خوشه ها در ملک چین . فرعون ار خدمت کند عمری همه . روح و تن را رنجه سازد چون امه . حرمتی هر گز نمیآرد بدست . چون که با دین الهی او بد است . ظالم است هر کو بدین بد میکند . راه حق بر مردمان سد میکن . ظالم ار باشد رضا خان یا یزید . لعنت حق باشد او را بس مزید .
0
0