۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۳۰۰۲۶

نگاهی به برنامه های جامعه المصطفی در هفته پژوهش

نگاهی به برنامه های جامعه المصطفی در هفته پژوهش
حجت الاسلام عبادی با اشاره به رابطه مستقیم پژوهش و تمدن نوین اسلامی، از برگزاری 7 ویژه برنامه توسط جامعه المصطفی در هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید عبادی معاون پژوهش جامعه المصطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد با گرامیداشت هفته پژوهش، از برگزاری ویژه برنامه های جامعه المصطفی در هفته پژوهش خبر داد و افزود: نشست هم اندیشی مدیران و معاونان پژوهشی واحد های حوزوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی ریاست جامعه المصطفی در روز شنبه 23 آذر در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) و افتتاحیه نمایشگاه های توانمندی ها و دستاورد های پژوهشی المصطفی در روز یکشنبه 24 آذر در مجتمع امین از جمله برنامه های هفته پژوهش است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی به برگزاری نکوداشت پژوهشگران، انجمن ها و تشکل های علمی برتر در روز 25 آذر و اجلاسیه اساتید، مدیران و دبیران پژوهشی در روز 27 آذر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی ریاست جامعه المصطفی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اختتامیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی همزمان با هفته پژوهش در روز 28 آذر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در مجتمع امین برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نشست علمی "پژوهش، حوزه و بین الملل" در روز 28 آذر خبر داد و عنوان کرد: این نشست با سخنرانی معاون پژوهش جامعه المصطفی در مدرسه فیضییه برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی گفت: شفاف سازی در همه عرصه ها از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل در فعالیت های جامعه المصطفی نیز شفافیت در دستور کار است.

حجت الاسلام عبادی به رابطه مستقیم میان پژوهش و ایجاد تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و افزود: پژوهش یکی از ابزارهای جلوگیری از محدودیت اطلاعات است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، عنوان کرد: عدم اظهار نظر مناسب و شفاف سازی در خصوص این طرح موجب عدم اقناع مردم شد و هزینه های زیادی را برای کشور و مردم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه باید به سمت رفتارهای صحیح هدایت شود، اظهار کرد: نگرش اسلام در خصوص آینده بشریت برقراری یک تمدن یکپارچه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: هویت تمدن، زندگی جمعی همراه با نظام های فرهنگی، امنیتی، خدماتی، شهری، قضایی و اخلاقی است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی گفت: راهبرد پژوهش باید به گونه ای باشد که نگرش نظام مند به حوزه دین داشته باشد و نظام های لازم جهت تمدن نوین اسلامی را استخراج کند.

وی استراتژی جامعه المصطفی را پرورش دانش پژوهان در راستای تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: در جامعه المصطفی از شیوه های نوین پژوهشی برای تقویت روحیه پژوهشی دانش پژوهان استفاده می شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی از تولید 99 نشریه دانش پژوهی و علمی پژوهشی خبر داد و افزود: برگزاری 2800 نشست، 500 کارگاه علمی،50 فرصت مطالعاتی، 85 انجمن، 50 تفاهم نامه های پژوهشی، 187 عدد مشارکت در همایش ها، تولید 30 هزار مقاله از جمله فعالیت های معاونت پژوهش جامعه المصطفی بوده است./1350/ج

ارسال نظرات