۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۳۰۱۹۳
آیت الله جوادی آملی:

نمی توان با ندانم کاری کشور را اداره کرد|به قدری قوی باشیم که دشمن طمع نکند

نمی توان با ندانم کاری کشور را اداره کرد|به قدری قوی باشیم که دشمن طمع نکند
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه باید به اندازه ای قوی باشیم که دشمن طمع نکند، گفت: با ندانم کاری، مسامحه کاری و سستی نمی توان کشور را اداره و مشکلات را حل کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که باید به اندازه ای قوی و غنی باشیم که هیچ بیگانه ای طمع نکند، گفت: قرآن می فرماید کفار حتما باید از مسلمانان بترسند.

وی افزود: اسلام هراسی دو معنا دارد، یک معنای اسلام هراسی بد است که مردم، نظام و اسلام هیچگاه آن را ندارند که بخواهند به این و آن حمله کنند اما دشمن باید از قدرت اسلام در هراس باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما شعرهای آیینی و اشک و گریه برای شهدا داریم اما یک فردوسی نداریم که عظمت این شهدا، مبارزه و پیروزی را روایت و بازگو کند، یک فردوسی می خواهد که عظمت و بزرگی کاری که ایرانی ها، مسلمانان و حوزویان و دانشگاهیان کشور بعد از عملیات مرصاد کردند را روشن کند.

وی ادامه داد: ما ایرانی های مسلمان خیلی بزرگ هستیم و در کره زمین کسی مانند ما نیست، چرا که ما در کشور خود کاری به کسی نداشتیم و صدام به کشور حمله کرد و 10 سال در کشور شهید دادیم که 2 سال آن جنگ داخلی و ترور منافقان بود و بعد جنگ 8 ساله آغاز شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: بسیاری اصرار کردند که امام قطعنامه را قبول کند اما ایشان نمی پذیرفت تا این که مصلحت ایجاب کرد و ایشان پذیرفتند، وقتی قطعنامه پذیرفته شد، عزیزان سپاهی، ارتشی و بسیجی به منازل رفتند و جبهه خالی شد، صدام که جبهه ها را خالی دید با منافقان عملیات مرصاد را راه انداخت و با همه توان حمله کردند و حتی بخشی از ایران را هم گرفتند.

وی عنوان کرد: در عملیات مرصاد بدترین بی عهدی را کردند و عده زیادی را شهید کردند اما شخصیت هایی مانند شهید صیادشیرازی و دیگران عزیزان سریع به جبهه ها رفتند و دشمن را سر جای خود نشاندند، عملیات مرصاد با فداکاری عزیزان به پایان رسید، بعد از آن صدام به کویت حمله و آنجا را غارت کرد، امیر کویت دست به سوی غربی ها دراز و درخواست کمک کرد و غرب هم به طمع نفت قرار شد از کویت حمایت کند.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این زمان همه کسانی که اتحادیه تشکیل دادند به امام و مسؤولان گفتند که شما چند تیر در شرق عراق بزنید که ما با سرمایه کمتر صدام را خاموش کنیم اما امام راحل نپذیرفت و فرمود ما پای عهد و امضای خود ایستاده ایم، اینجا جای گریه نیست، جای مردانگی است و فردوسی می خواهد چرا که حتی یک تیر از ایران خارج نشد.

وی اضافه کرد: یک اسلام هراسی خوب و مقدس داریم که به اندازه ای قوی و نیرومند باشید تا کسی طمع بی ادبی به شما را نداشته باشد، قرآن می فرماید به قدری دارای موشک و پهپاد باشید که بیگانه طمع نکند، به لطف الهی ایران در همین مسیر حرکت می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که هیچ آدم عاقلی با بیل و کلنگ به جنگ قله دماوند نمی رود، گفت: فرمود مانند قله دماوند باشید که کسی نتواند به شما آسیب برساند، این یعنی از نظر نظامی، فرهنگی و اقتصادی قوی و غنی باشید تا بیگانه طمع نکند و نتواند آشوب، فقر و تحریم را به شما تحمیل کند، این دستور قرآن است.

وی تصریح کرد که با ندانم کاری، مسامحه کاری، سستی و فساد نمی توان کشور را اداره و مشکلات را حل کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه ای از نسل سلمان
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
اسلام هراسان مکررا به جمله "از بین بردن تمدن غربی از درون" بر مبنای اعتقاد مسلمانان به " پیروزی دین اسلام بر دیگر ادیان" اشاره می‌کنند.
0
0