۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۳۰۲۲۲
حجت الاسلام والمسلمین نواب مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی و توجه به استعدادها در مسیر طلبگی

ضرورت برنامه ریزی و توجه به استعدادها در مسیر طلبگی
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی را لازمه توفیق در زندگی طلاب دانست و گفت: مطابق روایات اسلامی درخواست توفیق از خدا بدون تلاش نوعی مسخره کردن خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاسیه طلاب و فضلای منطقه نائین، خور و بیابانک و فرخی شامگاه چهارشنبه از سوی نماینده طلاب در سالن نشست های مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست یادآور شد: خداوند در آخرین آیه سوره عنکبوت چند درس می‌ دهد اول این که هرکس در مسیر خدا تلاش کند به هدایت می‌ رسد؛ در جهان همه مردم در حال تلاش هستند اما تلاشی ماندگار است که در راه خدا باشد.

وی تأکید کرد: انسان باید همواره عمرش را آنالیز بکند و مقداری بررسی کند و ببیند در کجا مصرف کرده است به همین جهت خیلی از اوقات حسرت می‌ خوریم که چرا از زندگی دنیا بهتر استفاده نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تأکید بر این که درخواست توفیق از خدا بدون تلاش نوعی مسخره کردن خود است، گفت: اولین گام برای تلاش همانی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: مبنی که اگر می‌ خواهید مالک خودتان باشید و آزاده شوید باید با نفس خود مجاهده کنید و در روایت دیگری تأکید می‌ کند برای توفیق در زندگی، عادات بد را ترک کنید.

وی افزود: انسان وقتی در سرنوشت عمر برخی از بزرگان نگاه می‌ کند می‌ بیند یک عادتی که در سنین پایین داشته و آن را ترک نکرده، در دوران پیری او را زمین زده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز داشت: اولین گام برای توفیق در مسیر طلبگی برنامه ریزی است و طلبه ای که برای امور خود برنامه ریزی ندارد به نتیجه نمی رسد، در روایت داریم اگر کسی بخواهد حیات معنوی داشته باشد باید حسن تقدیر داشته باشد و ملاک برنامه ریزی هم حسن مدیریت است.

وی با بیان این که طلاب باید از تحصیل خود چشم انداز داشته باشند، گفت: برخی طلاب می‌ گویند ما آینده ای نداریم در حالی که هر طلبه ای باید آینده را بسازد و تلاش بکند تا آینده را درست کند، تدریس، پژوهش و تحقیق، تبلیغ و مدیریت عرصه هایی است که پیش روی شما قرار دارد و شما باید ببینید علاقه و استعدادتان در کدام میدان است.

وی تصریح کرد: نقطه عزیمت خیلی مهم است که انسان درست انتخاب کند و توجه به توانمندی های خود داشته باشد، اما باید بدانید که حوادث زیادی ممکن است پیش بیاید که مانع مسیر طلبگی باشد و شما باید با قدرت از آنها عبور کنید./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات