۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۳۰۳۶۹
آیت الله اعرافی:

مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می دهد| مشارکت بالای مردم؛ ضامن اقتدار کشور

مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می دهد| مشارکت بالای مردم؛ ضامن اقتدار کشور
امام جمعه قم با بیان اینکه مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می دهد، گفت: ملت در مسیر آرمان های بزرگ اسلام و اقتدار ایران عقب نخواهد نشست و دشمن را ناامید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: در بیانیه گام دوم به عنوان منشور حرکت امت و گفتمان انقلاب اسلامی در 2 مورد به علم و پژوهش به صورت ویژه تأکید شده است.

وی افزود: در یک مورد رهبر معظم انقلاب وقتی دستاوردهای 40 ساله انقلاب  را بر می شمارند در بیانی کوتاه و گویا به دستاوردهای عظیم علمی و پژوهشی کشور اشاره می کنند، کشوری که در عصر قاجار و پهلوی از علم و دانش و خود اتکایی علمی بهره ای نداشت امروز با وجود تحریم علمی گام های بزرگی در فتح قله های علم و دانش برداشته است.

مدیر حوزه های علمیه وجود شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز علمی، کتابها، مجلات و مقالات انبوه و فراوان، رشد علمی خارق العاده در منطقه و جهان، رتبه شانزدهم علمی در دنیا و بیش از 4 میلیون دانشجو و باز بودن باب علم بر روی همه اقشار و مذاهب و پیشرفت های عظیم فناوری را از جلوه های عظمت علمی انقلاب دانست.

وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به توصیه ها می رسند نخستین توصیه هدایتگر انقلاب اسلامی علم، تحقیق و پژوهش است؛ دانشگاه، حوزه، آموزش و پرورش و همه نهادهای کشور باید مقوله علم و دانش و تحقیق را باید راهبرد اصلی خود قرار دهند.

آیت الله اعرافی با بیان این که رهبر معظم انقلاب پیشران و پیشاهنگ حرکت علمی در دهه های اخیر بوده اند، ابراز داشت: ایشان در گام دوم نیز ما را به تحقیق و پژوهش مجدانه و مجاهدانه فرا می خوانند، در این زمینه دولتمردان و مسؤولان باید با دقت جایگاه علمی ایران را در دنیا صیانت کنند.

وی عنوان کرد: حق نداریم به هیچ بهانه ای از رتبه موجود به عقب برگردیم، در این زمینه نگرانی هایی وجود دارد که باید متوجه باشیم، ما باید مرزهای دانش را درنوردیم و عرصه های جدید را فتح کنیم که این کار جوانان بزرگ در حوزه و دانشگاه است، باید به شهدای علم و دانش و فناوری هسته ای اقتدا و در متن تحریم ها از مرزهای دانش غرب عبور کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: حرکت علمی کشور باید شتاب بیشتری پیدا کند، علم و دانش باید مبنای تصمیمات و برنامه های اجتماعی و اقتصادی شود، رابطه صنعت، خدمت و برنامه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حوزه و دانشگاه ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: آموزش های حوزه و دانشگاه باید کاربردی و مفید برای جامعه بوده و نظامات آموزشی باید پژوهش محور باشد، بودجه و حمایت از پژوهش و تحقیق از اصولی است که نباید مغفول واقع شود، آنچه انجام شده خوب است اما فاصله ما با قله های بلند هنوز زیاد است، هفته پژوهش برای حرکتی نو و جهشی در پیشرفت علمی است که باید مورد توجه باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هرگاه در کشور دو نهاد علمی وزه و دانشگاه همراه و همگرا بودند اتفاقات خوب و مبارکی افتاد اما هروقت این دونهاد راه های بازاویه از یکدیگر طی کردند جامعه ضرر کرد.

وی افزود: ارتباط و همگرایی حوزه و دانشگاه وظیفه و نیاز طرفین است و کشور نیاز دارد در مسیر ساختن تمدن اسلامی این دونهاد در کنارهم و همدل و همراه حرکت کنند، در این زمینه گام های خوبی برداشتیم اما همچنان در میانه راه هستیم.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: ما از دانشگاه و علم و تحقیق استقبال می کنیم و برای علم در همه قلمروها ارزش و کرامت قائل هستیم، دست و آغوش حوزه به سوی دانشگاه و همه صاحبان علم و تحقیق باز است و امیدواریم برای تعالی و درخشش کشور، قطع وابستگی ها به خارج و پایه ریزی ایران اسلامی مقتدر و علم محور همه در کنار هم قرار بگیریم و گام های بزرگ برداریم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو بودن انتخابات ادامه داد: مشارکت بالا و شکوه مشارکت در انتخابات امنیت و اقتدار کشور و جبهه مقاومت را ارتقا می دهد، می بینیم که قداران عالم برای این ملت و گفتمان انقلاب اسلامی چه نقشه هایی کشیده اند و گاهی غفلت ها و بی توجهی های ما بهانه ساز می شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که نیازمند انتخاباتی قوی با مشارکت بالا هستیم، ابراز داشت: امنیت، اقتصاد و اقتدار در گرو مشارکت بالای مردم است، انتخابات پیش رو بیش از هر انتخاباتی جلوی چشم ناظران جهانی است و دوستان و دشمنان به آن نگاه می کنند، همه وظیفه انقلابی و شرعی داریم که در ترغیب به مشارکت بکوشیم، ملت ایران باید صحنه افتخار آفرین دیگری خلق کند.

وی عنوان کرد: در برگزاری انتخابات قانون و اخلاق برای ناظران، مجریان، نامزدان، طرفداران و همه کسانی که با انتخابات مرتبط هستند باید محترم شمرده شود، همه باید به قانون به همان شکلی که وجود دارد تمکین کنند، قانون برای صیانت از آرای مردم است.

امام جمعه قم با تأکید بر انتخاب اصلح خاطرنشان کرد: باید بدانیم مجلس آینده دولت بعدی را انتخاب خواهد کرد، اگر می خواهیم دولت آینده دولتی عالم، آگاه، کارشناس، جوان و فعال باشد و آسیب های موجود را جبران کنیم باید مجلسی نیرومند، شجاع و انقلابی تشکیل دهیم، باید بین خود و خدا بهترین گزینه ها را برای اداره کشور انتخاب کنیم.

وی اضافه کرد: باید مجلسی تشکیل شود که درست نظارت کند، دردهای مردم را تشخیص دهد و از آسیب های اقتصادی و اخلاقی دور باشد، باید مجلس در تراز انقلاب تشکیل دهیم که همت و دقت مردم را می طلبد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: غربی ها و آل سعود و مرتجعان منطقه که انتخابات آن ها وابسته به زر و زور است یا این که اصلا معنای انتخابات را نمی فهمند از انتخابات ایران صحبت می کنند، این ها پر روهایی هستند که نمی دانند انتخابات را چگونه بنویسند درباره انتخابات ایران صحبت می کنند، منافقان و پس مانده های رژیم قبل که سرتاپا در فساد و ظلم غرق بودند مدعی انتخابات ما هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی و ملت ایران با قد برافراشته 40 انتخابات برگزار کرده است و به لطف الهی باز هم انتخابات های سالم و قوی برگزار خواهد شد و دشمنان خواهند دید ملت در مسیر آرمان های بزرگ اسلام و اقتدار و عظمت ایران عقب نخواهد نشست و همه آن ها را ناامید خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نگرانی مراجع، حوزه و ملت ایران درباره وضعیت شیخ زکراکی اظهار داشت: شیخ زکزاکی رهبر مجاهدی است که 6 فرزند خود را در راه عظمت اسلام تقدیم کرد و هزاران طرفدار او به خاک و خون کشیده شده است، در حال حاضر این شیخ مجاهد و مریض را به زندان برده اند که زشتی و زننده ای بود، ملت ایران از نیجریه می خواهد منطقی عمل کند چرا که شیخ زکزاکی عزت آن کشور را می خواهد و باید با او مذاکره کرد.

وی ادامه داد: مجامع بین المللی باید از سلامت شیخ زکراکی مراقبت کنند، این مجامع در جاهایی که نباید اقدام کنند دست به اقدام می زنند اما در جایی که وظیفه دارند مهرسکوت می زنند، از دولت و دستگاه دیپلماسی می خواهیم این مسأله را دنبال کند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
خداوند نیامرزد آن کسانی را که با تنبلی، کم کاری، راحت طلبی، آسایش جویی، ثروت اندوزی، دنبال کردن منافع شخصی و جناحی خودشان کاری کرده اند که این نظام عظیم در نگاه عده ای متهم به ناکارآمدی شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
گرانی را دیگران بوجود می‌آورند ولی ناسزایش را طلبه شهریه بگیر می‌خورد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
از دولت و دستگاه دیپلماسی می خواهیم این مسأله را دنبال کند.
0
0