۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۳۰۴۵۱

مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می‌دهد

آیت الله اعرافی: باید بدانیم مجلس آینده دولت بعدی را انتخاب خواهد کرد، اگر می‌خواهیم دولت آینده دولتی عالم، آگاه، کارشناس، جوان و فعال باشد و آسیب‌های موجود را جبران کنیم باید مجلسی نیرومند، شجاع و انقلابی تشکیل دهیم، باید بین خود و خدا بهترین گزینه‌ها را برای اداره کشور انتخاب کنیم.
مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می‌دهد
مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می‌دهد
مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می‌دهد
محمد پورخان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
قم رحم اجاره ای نیست

وقتی آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس هشتم تصمیم گرفت از قم نامزد شود در یکی از جلسات سخنرانی تبلیغاتی زودهنگام ایشان حضور داشتم. در جلسه از ایشان پرسیدم این تبلیغات زودهنگام شما مصداق تخلف نیست مخصوصا که شما نه به عنوان یک قمی که به عنوان فراخوانده شده از طرف علما شناخته می شوید.

ناراحتی ایشان از این سوال و تلاش برای توجیه رفتارشان به مذاق بنده خوش نیامد و بیرون از جلسه به دوستان گفتم این حضور یک غیر قمی برای قم فایده ای ندارد چرا که هدف قدرت است و قم وسیله آن ولو با نقض قوانین.

محصول همان اشتباه اساسی در درک جایگاه و ظرفیت های قم به عنوان مرکز فکری و موتور محرک نظام اسلامی این شد که امروز قم نقش رحم اجاره ای را پیدا کرده است.

انگار هرکس که می ترسد در تهران تحت تاثیر جریان قالب قرار گیرد تلاش می کند خود را به قم برساند تا فرزند محبوب قدرتش را در قم به ثمر برساند.

جناب دکتر زاکانی شخصیت وجیه و انقلابی است بی شک و حضورش در مجلس می تواند مثمر ثمر باشد اما همانند نگاهم به آقای لاریجانی از ایشان نیز می پرسم چرا از قم؟

ایشان چند دوره از تهران نامزد مجلس شورای اسلامی شده اند و در مجلس حضور داشتند و اکنون چه شده به ناگاه به فکر قم و خدمت به این مردم افتاده اند مخصوصا بعد از شکست مفتضحانه در انتخابات مجلس گذشته در تهران؟

بدبین اگر باشیم به گفته های درگوشی اعتماد پیدا می کنیم که برخی برای اینکه در تهران تحت تاثیر جریان قالیباف قرار نگیرند و بتوانند وارد بازی ریاست مجلس شوند از تهران رخت بربسته اند.

آیا واقعا حوزه های علمیه خالی از یک رجل مناسب برای مجلس است که باید لژیونر خارجی وارد کنیم و هزینه های گزافی همانند آنچه در ماجرای لاریجانی پرداخت کردیم را باز متحمل شویم؟

آیا زمان آن نرسیده است که حوزویان صاحب نظر و شناخته شده در عرصه های مختلفی مانند اقتصاد، حقوق، جامعه شناسی، فرهنگ، رسانه و .... را برای تاثیرگذاری حقیقی بر مجلس گسیل داریم و بازیچه دست سیاسی کاری ها نشویم؟

چه تصویری از قم قرار است در ذهن دیگران نقش ببندد وقتی می بینند حوزه های علمیه با این همه ادعا در باب تربیت و پروش متخصص و فرهیخته حتی از معرفی یک نماینده مجلس عاجز هستند و ناچار به کسانی روی می آورند که حتی آشنایی اولیه با شهر قم و مشکلاتش ندارند.

در طول دوره های اخیر مجلس شورای اسلامی اگر نگاهی بیاندازیم شاید کمتر زمانی بوده که حوزه علمیه نماینده متخصص و صاحب اندیشه ای را معرفی کرده باشد.

لابی باز و سیاست باز و قدرت طلب شاید داشته باشیم اما متخصصی در طراز قم و حوزه های علمیه کم داشتیم.

بازی قدرت را آقایان شکل داده اند و این نوشته تاثیری بر مسیر این بازی نامیمون ندارد اما می نویسم تا به قدر توان خود در روشنگری سهمی داشته باشم.
2
0
ناشناس
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
مطلب بسیار خوبی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
خداوند نیامرزد آن کسانی را که با تنبلی، کم کاری، راحت طلبی، آسایش جویی، ثروت اندوزی، دنبال کردن منافع شخصی و جناحی خودشان کاری کرده اند که این نظام عظیم در نگاه عده ای متهم به ناکارآمدی شود.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مجلس قوی نیازمند اطلاع رسانی قوی قبل از انتخابات هستش.چقدر رسانه های انقلابی در این اطلاع رسانی قوی ظاهر شدن؟؟
0
0