۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۳۰۴۵۸
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت؛

طرح ملی «فهما»، جهشی به فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد

طرح ملی «فهما»، جهشی به فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد
سید عباس صالحی، اجرای «طرح ملی پایتخت فهما» را فرصتی برای دیده شدن فعالیت‌های کانون‌های مساجد و عرصه‌ای برای رقابت و معرفی الگوهای برتر مساجد برشمرد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، رویداد پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران به منظور شناسایی استان برتر به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران با عنوان فهما کار خود را آغاز کرد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان دیدگاهش از رویداد ملی فهما که در قالب تعیین شاخص‌های هشت‌گانه برای ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجرا است، اظهارداشت: وجود بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد با مخاطبان چشمگیر در سراسر ایران، فرصتی را برای ما فراهم کرده است تا حرکت‌های فرهنگی، هنری و دینی در مساجد را به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و تاثیرگذار، در کنار هم قرار داده و با یک تپش و سرعت قابل توجهی، پیش ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ایده‌ها و طرح‌های مختلفی که در کانون‌های مساجد دنبال می‌شود، افزود: سامانه جامع اطلاعات با نگاه مبتنی بر پایش بهتر از تحرکات و فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار قرار دارد تا ضمن قرار گرفتن ایده‌ها در فضایی متبادل، امکان بهره‌مندی کانون‌های مختلف از ایده‌های یکدیگر را فراهم سازد.

وی بیان کرد: «طرح پایتخت فهما» با این نگاه شکل گرفته است تا فرصتی را برای دیده‌شدن حرکت‌هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اتفاق می‌افتد، ایجاد کند و از سوی دیگر با امتیازاتی که تعریف شده فرصت‌هایی رقابتی را برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا کند.

صالحی، بهره‌مند شدن مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از الگوهای برتر شناخته شده در این رویداد را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: با شکل‌گیری پایه‌های این نگاه، فرصتی در شاخص‌های «قرآن و عترت»، «شبکه سازی و ساماندهی»، «هنر متعالی»، «کتاب و کتابخوانی»، «مناسبت‌های ملی و مذهبی»، «فضای مجازی و رسانه»، «غنی سازی اوقات فراغت» و «خلاقیت و نوآوری» فراهم شده تا بتوانیم ترکیبی از نگاه کمی و کیفی را با هم تلفیق کنیم.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی، هنوز در نقطه شروع است، تصریح کرد: «طرح ملی فهما» گرچه با شاخص‌های محدودتری شروع شده، اما زمینه‌های تکمیل و تکامل خود را پیدا می‌کند و این شاخص ها هم از لحاظ تعداد و هم به لحاظ کیفیت و سنجش‌های کیفی ارتقا پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: «رویداد پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران» امسال نخستین تجربه خود را پیش رو دارد که امیدواریم با قدم‌هایی که رو به جلو بر می‌دارد، قدرت تکامل بیشتری پیدا کند. /882/ 102/

منبع: فارس
ارسال نظرات