۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۳۰۵۲۳

کتاب «رسانه و سیاست در دنیای درحال‌جهانی‌شدن» نقد می‌شود

کتاب «رسانه و سیاست در دنیای درحال‌جهانی‌شدن» نقد می‌شود
کتاب «رسانه و سیاست در دنیای درحال‌جهانی‌شدن» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود.

به گزاری خبرگزاری رسا، کتاب «رسانه و سیاست در دنیای درحال‌جهانی‌شدن»، نوشته الکسا رابرتسون (استاد علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه استکهلم سوئد) یکشنبه 24 آذر 98 از ساعت 13 تا 15 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود.

 در این برنامه که به همت گروه سیاست‌گذاری فرهنگی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود، هادی خانیکی، حسین افخمی، حسین بصیریان جهرمی به همراه مترجم کتاب محسن گودرزی سخنرانی خواهند کرد.

 کتاب «رسانه و سیاست در دنیای درحال‌جهانی‌شدن» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و از سوی انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.

 هدف این کتاب که در سه بخش و ۱۱ فصل تدوین شده است، ارائه رویکرد تحلیلی و پیشنهاد راهی برای تفکر، آموختن و پژوهش درباره رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن است.

 بخش اول کتاب درباره شفاف‌­سازی مفاهیمی نظیر رسانه و سیاست است.

 بخش دوم، به بررسی و تبیین نقش کنشگران مختلف عرصه رسانه و سیاست می­پردازد. در این بخش نقش نخبگان سیاسی، روزنامه‌نگاران، کاربران و فعالان سیاسی تبیین شده است.

 در بخش سوم نیز برخی مفاهیم و ایده‌­ها درباره رسانه-سیاست، تبیین شده است. نبردهای رسانه‌­ای‌شده، اطلاعات-سرگرمی، رسانه‌ای‌شدن و آزادی رسانه‌‌ای، عنوان­‌های فصل‌­های بخش سوم است.

نویسنده در فصل نتیجه‌­گیری نیز چارچوبی کلی از همه نظریات مطرح‌شده در کتاب را ارائه و در ضمیمه نیز به زبانی ساده اصول اساسی پژوهش (رسانه‌­ای) را بیان کرده است. /۹۹۸/دد ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات