۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۳۰۸۷۲
صباغیان در گفت‌وگو با رسا:

بودجه شرکت‌های دولتی عامل فساد شده است

بودجه شرکت‌های دولتی عامل فساد شده است
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از وجود رانت و فساد ذیل بودجه‌ شرکت‌های دولتی خبر داد و خواستار نظارت جدی بر این بودجه ها شد.
محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص علت تخصیص بودجه هنگفت به شرکت‌های دولتی، اظهار داشت: امسال برای اولین بار دولت را مکلف کرده‌ایم تا بودجه شرکت‌های دولتی را برای بررسی، به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی ادامه داد: دولت پیش از ارسال بودجه عمومی کشور، بودجه مدنظر خود برای شرکت‌های دولتی را نیز در اختیار مجلس قرار داد تا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

صباغیان با اشاره به این موضوع که حجم بودجه شرکت‌های دولتی سه برابر بودجه جاری کشور است، بیان داشت: ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان، عددی است که برای بودجه شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده، اما این رقم برای بودجه عمومی کشور، تنها ۴۸۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از زد و بندها، فساد‌ها و حتی حقوق‌های نجومی، ذیل این حجم عظیم از بودجه بیرون می‌آید. امسال برای اولین بار مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته تا درباره نحوه خرج‌کرد این بودجه‌ها تحقیق کند.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان می‌توانند بخشی از این بودجه هنگفت را کسر و به بودجه عمومی اضافه کنند، بیان داشت: این امکان برای مجلس وجود ندارد و تنها وکلای ملت می‌توانند به این حجم بودجه نظارت داشته باشند.

صباغیان در پایان با اشاره به کج‌روی موجود در شرکت‌های دولتی، عنوان داشت: بسیاری از شرکت‌های دریافت کننده بودجه خود را زیان ده معرفی می‌کنند. اگر این شرکت‌ها دست از این کار بردارند و به دنبال تولید سرمایه باشند، بدون شک حجم بودجه عمومی کشور نیز افزایش پیدا خواهد کرد. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
احسنت
0
0