۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۳۱۱۷۴
مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم مطرح کرد؛

تقویت همکاری و نشاط جامعه الزهرا و حوزه خواهران با ابلاغ اساسنامه جدید

تقویت همکاری و نشاط جامعه الزهرا و حوزه خواهران با ابلاغ اساسنامه جدید
آیت الله عراقی ابراز امیدواری کرد با ابلاغ اساسنامه جدید جامعه الزهرا و حوزه علمیه خواهران از سوی رهبر معظم انقلاب، همکاری و نشاط این دو مرکز افزایش و تقویت یابد.

به گزارش خبرنگر خبرگزاری رسا، آیت الله محمود محمدی عراقی در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قم که امروز در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه علمیه خواهران گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب حوزه علمیه خواهران پدیده ای فاخر است و ایشان انتظار دارند افرادی فیلسوف، مبلغ و حکیم در حوزه علمیه خواهران تربیت شوند.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ادامه داد: با عنایت رهبر معظم انقلاب اخیرا اساسنامه حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر همچنین تفکیک و ظایف آنها مشخص و با امضای ایشان ابلاغ شد که امیدواریم با اجرای اساس نامه جدید شور و نشاط و همکاری میان این مراکز ایجاد شود و بتوانند انتظارات را فراهم کنند.

وی با اشاره به آیه 35 سوره احزاب گفت: این آیه ده ویژگی برای تشکیل جامعه ایمانی در عالی ترین سطح خود را بیان کرده است؛ زمانی که قرآن می خواهد به موضوع اجتماعی اهمیت دهد به صورت جداگانه بر روی زنان و مردان تأکید می کند به عبارت دیگر زمانی الذین امنوا بگوید شامل همه می شود اما در برخی موارد می گوید مومنین و مومنات یا مسلمین و مسلمات که آیه 35 احزاب نیز این گونه بیان شده و نشان دهنده اهمیت موضوع است.

آیت الله محمدی عراقی با بیان این که باید در تمامی برنامه ها به ویژه در حوزه علمیه بیانیه گام دوم مد نظر قرار گیرد، گفت: وظیفه حوزه علمیه است که مبانی فکری و ریشه های دینی بیانیه گام دوم انقلاب را بیان کنند که براساس این بیانیه در مرحله دولت سازی هستیم و می گوید بدون خودسازی نمی توان به دولت سازی پرداخت.

وی افزود: شاخصه ای که جامعه دینی را از سایر جوامع جدا می سازد یاد خدا است و در مقابل جامعه غیر دینی، جامعه غفلت از یاد خدا است؛ در سبک زندگی غربی اساس آن، سرگرمی انسان است و تمام تولیدات براساس این است که انسان را در غفلت فرو برد.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در ادامه به مسؤولیت ها و تکلیف های حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران در کارکرد تفاوتی با حوزه علمیه برادان ندارد و هدف واحد است؛ البته این سوال مطرح می شود اگر حوزه علمیه خواهران هدفش با حوزه علمیه برادران یکی است به چه دلیل فضای مناسب برای فعالیت های خواهران فراهم نیست؟ که این سوال به جایی است گرچه امروزه پیشرفت های فراوانی مشاهده می شود.

وی افزود: قم در سخنان رهبر معظم انقلاب بسیار جایگاه مهمی دارد اما در برخی موارد اظهار نگرانی می کنند و می گویند قم تغییر کرده و همانند سابق نیست؛ امروزه نزدیک به یک سال از بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگی قم می گذرد که باید بررسی کرد در این یک سال چه کاری انجام داده ایم.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ادامه داد: با ظرفیتی که در قم اعم از طلبه و اساتید وجود دارد در صورتی که عزم باشد می توان مشکل را بر طرف کرد؛ امروزه بیش از 90 درصد زنان و دختران در قم محجبه کامل هستند و شاید یک درصد بی اعتنا باشند اما چه شده که قم با این عظمت و نقش در انقلاب، رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت فرهنگی آن اعلام خطر می کتند؟

وی با تصریح بر این که ما هشدار رهبر معظم انقلاب را جدی نگرفته ایم، اظهار کرد: در صورت اراده، طلاب خواهران می توانند مسأله عفاف و حجاب را همانند گذشته نهادینه سازند.

آیت الله محمدی عراقی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند نگذارید دست های ناپاک دشمن قم را از شما بگیرد و استفاده از چنین مواردی از سوی دشمن دارای تجربه تاریخی است.

وی تبیین کرد: در دوران تعطیلات برنامه ریزی شود که هر طلبه خواهر فقط با چند دختر دانش آموز دوست شود و هیچ کار دیگری انجام ندهد ظرف مدت یک سال می توان مشکل را بر طرف کرد زیرا تمامی افرادی که با وضعیت نامناسب در شهر دیده می شوند همین افراد هستند و شاید فقط 5 درصد افراد مغرض باشند که باید نیروی انتظامی رسیدگی کند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات