۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۳۱۲۳۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی همواره مورد اعتماد رهبر انقلاب بود

مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی همواره مورد اعتماد رهبر انقلاب بود
استاد حوزه علمیه قم فقدان مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را ثلمه بزرگی برای حوزه دانست و گفت: ایشان شخصیتی ولایتمدار بوده و همواره مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سرعت گذر زمان گفت: زمان بسیار زود می گذرد و عمر انسان نیز بسیار زود رو به پایان می رود.

وی با بیان اینکه انسان باید همه فرصت های بندگی را در زندگانی خود غنیمت شمارد، ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم انسان هنگامی که در روز قیامت به خود می آید می پندارد تنها یک روز در دنیا زندگی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تأکید بر اینکه انسان باید عمر خود را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: انسان نباید عمر خود را در راه های بیهوده صرف کند، بلکه باید همواره در لحظات گوناگون عمر خود در پی بهره بردن از آن باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان ها به ویژه جوانان باید بدانند که بیهوده صرف کردن عمر سبب پشیمانی دنیوی و اخروی می شود، تأکید کرد: انسان در روز قیامت از عمرش مورد سؤال و بازخواست قرار می گیرد، بنابراین باید به گونه ای زندگی کند که بتواند به این سؤالات پاسخ مناسب بدهد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید از عوامل تباهی زندگی دوری کند، ابراز کرد: اگر انسان از عمر خود به خوبی و درستی استفاده نکند بدون شک سخت پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد فقدان مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را ثلمه و ضایعه بزرگی برای حوزه علمیه دانست و عنوان کرد: ایشان شخصیتی ولایتمدار بوده و همواره مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بودند و برای همین همواره از سوی ایشان برای مسؤولیت های سنگین و بزرگ انتخاب می شدند.

استاد حوزه علمیه قم به ویژگی های شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره و بیان کرد: ایشان از نظر علمی شخصیتی بسیار برجسته داشتند و این برجستگی نیز مرهون حافظه خوب و ممتازی است که از آن برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی همه علمیت شهید صدر را در سینه خودشان نهفته بودند، مطرح کرد: ایشان تا توان داشتند برای درس ها و مباحث علمی وقت می گذاشتند؛ همچنین ایشان شخصیتی متعبد بوده و به هنگام نماز همه نوافل را به جا می آوردند و به این مهم مقید بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به ارادت ویژه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به اهل بیت(ع) اضافه کرد: ایشان هر شب جمعه مراسم روضه خوانی برگزار می کردند و اهل بکاء بر مصائب ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) بودند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات