۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۳۱۲۶۵
آیت الله سعیدی:

راه حل ساماندهی اوضاع معیشتی مردم توجه مسؤولان به رهنمودهای رهبری است

راه حل ساماندهی اوضاع معیشتی مردم توجه مسؤولان به رهنمودهای رهبری است
امام جمعه قم راه حل ساماندهی اوضاع معیشتی مردم را توجه مسؤولان به رهنمودهای رهبری دانست و بر تقویت پول ملی، تحریم معاملات دلاری و تقویت اقتصاد دانش بنیان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن و پیشرفت و عدالت هستند، حوزه در جهت تعمیق ایمان و معنویت جامعه و جوانان وظیفه دارد و دانشگاه موظف به تلاش برای پیشرفت علمی است؛ حوزه و دانشگاه از یکدیگر بی نیاز نیستند و طلاب و دانشجویان باید برنامه ریزی دقیق و مدونی برای برگزار نشست های مشترک داشته باشند.

وی افزود: یکی از برنامه های پایه ای امام راحل در این زمینه راه اندازی تشکلی بود که طلبه و دانشجو با هم باشند، در آغاز انقلاب جامعه مدرسین پیشگام وحدت حوزه و دانشگاه بود و در این زمینه دفتر همکاری مشترک حوزه و دانشگاه راه اندازی شد که آیت الله مصباح یزدی و آیت الله خرازی ازطرف جامعه مدرسین مأموریت شکل دهی به آن را داشتند.

امام جمعه قم با بیان این که امروز در قالب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این مسیر دنبال می شود، اظهار داشت: مؤسساتی بر پایه تحول در علوم انسانی و تولید علوم انسانی اسلامی فعال هستند که می توان از مؤسسه امام خمینی(ره) تحت اشراف آیت الله مصباح یزدی در این زمینه یاد کرد که خدمات گسترده ای دارند.

وی ادامه داد: انتظار این است که جامعه مدرسین همچنان علمدار وحدت حوزه و دانشگاه باشد، شایسته است که حوزه و دانشگاه برای هم اندیشی و هم افزایی و برنامه ریزی جهت تحقق اهداف مشترک همت بیشتری داشته باشند.

آیت الله سعیدی با اشاره به دیدارها طولانی رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و اساتید دانشگاه ها ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این جلسات افزون بر استماع سخنان دانشگاهیان، رهنمودهای بسیار ارزشمندی در زمینه علم و دانش و اهمیت پیشرفت های علمی داشته اند که می تواند پایه ای برای تعامل مشترک بین حوزه و دانشگاه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دشمنان در این ایام چند جنگ امنیتی را به صورت گسترده در چندکشور به راه انداختند، بحمدالله در ایران اسلامی با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، دشمنان فتنه گر و آشوبگران و اغتشاشگران از ملت قهرمان و با بصیرت ایران شکست سخت و مفتضحانه ای خوردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مسؤولان بدانند راه حل ساماندهی اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، در جنگ اقتصادی باید با تقویت پول ملی، تحریم معاملات دلاری، تقویت همکاری های دوجانبه با کشورهای اسلامی، تقویت اقتصاد دانش بنیان و توجه به ابداعات و ابتکارات جوانان تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از هجمه های فرهنگی دشمن که امنیت جامعه را به خطر می اندازد مسأله بدحجابی است، این پدیده ضد ارزشی درون خود مفاسدی از جمله تزلزل و سستی بنیان خانواده و کثرت طلاق را دارد، تولستوی فیلسوف و متفکر روسی می گوید علت ازدیاد طلاق در اروپا که افکار عمومی را مشوش کرده، نبود حجاب است و مردان به واسطه معاشرت با زنان نسبت به همسر خود بی میل می شوند؛ همچنین معمولا بانوانی که پوشش مناسب ندارند مورد آزار و اذیت هوسرانان قرار می گیرند.

آیت الله سعیدی با بیان این که بانوان جامعه باید شخصیت و کرامت خود را حفظ کنند، گفت: بانوان با رعایت حجاب خود، خانواده ها را از آسیب ها حفظ و در راه رضای الهی برای حفظ خود و جوانان اقدام می کنند.

وی با اشاره به نام نویسی داوطلبان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان در قسم نامه خود که متن آن را امضا هم می کنند در برابر قرآن کریم به خداوند متعال سوگند می خورند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند، نمایندگان سوگند می خورند که امین، عادل، متعهد به استقلال و ارتقای کشور، تأمین کننده مصالح کشور و خدمتگزار ملت و مدافع قانون اساسی باشند.

امام جمعه قم اظهار داشت: کسانی که برای مجلس انتخاب می شوند باید از گرو جریان ها خارج شوند و به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند و خادم ملت باشند، کسانی که وقتی وارد مجلس می شوند در عوالم دیگری هستند و در زد و بندها به سر می برند نماینده مردم نیستند.

وی با اشاره به مشکلات مردم خوزستان ادامه داد: با توجه به بارش های اخیر مشکلاتی برای خوزستانی ها ایجاد شده و همه مردم و مسؤولان باید کمر همت ببندند و به صورت جهادی وارد میدان شوند و غم و مشکل مردم را برطرف کنند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: مسؤولان باید به صورت ریشه ای مشکلات را حل کنند چرا که اگر در گذشته به فکر این مشکلات بودند امروز شاهد به وجود آمدن این مسائل نبودیم، امروز هم نباید صرفا به فکر حل مقطعی مشکل باشیم بلکه باید اقدام ریشه ای انجام داد تا مردم عزیز و انقلابی از مشکلات رهایی پیدا کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات