۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۶۳۱۴۰۰
جامعه مدرسین:

عواقب حبس غیر قانونی شیخ زکزاکی بر عهده دولت نیجریه است

عواقب حبس غیر قانونی شیخ زکزاکی بر عهده دولت نیجریه است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای حبس غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای حبس غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر انتقال شيخ ابراهيم زکزاکی (حفظه‌الله تعالی) به زندان به‌رغم وخامت وضعیت جسمانی، ضمن ابراز نگرانی شدید از به خطر افتادن سلامتی وی، مسئولیت عواقب تأخیر در معالجه و درمان شیخ زکزاکی و حبس غيرقانونی وی را متوجه دولت نیجریه می‌دانيم.

لازم است دولت نیجریه با پایان دادن به وضعیت کنونی و رفع محدودیت‌های نامشروع نسبت به اين رهبر دينی، خدمات لازم پزشکی و درمانی را به ايشان ارائه کند. شايسته نيست دولتی که مدعی آزادی و متکفل حقوق شهروندان خود است، نسبت به کسی که جز صلاح کشور و مردم نيجريه را نمی‌خواهد تا اين حد جفا کند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم از دولت جمهوری اسلامی ايران به‌ویژه وزیر محترم امور خارجه می‌خواهد با تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک ايران و کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی برای رسيدگی به وضعيت اين عالِم خيرخواه اقدام کند. لازم است بدبينی و محدودیت‌های جائرانه از سوی مسئولان نيجريه نسبت به وی برطرف و به‌فوريت به وضعیت جسمی ایشان رسيدگی و از ایشان رفع محدودیت شود. بی‌شک استمرار اين مواجهه غیرقانونی که در قالب رويکردهای امنيتی و خشن رخ نموده، شايسته ايشان و همراهانشان نيست.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمد قمین
ارسال نظرات