۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۳۱۴۰۴
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

آموزش‌وپرورش نیازهای خود را از حوزه بخواهد

آموزش‌وپرورش نیازهای خود را از حوزه بخواهد
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: آموزش‌وپرورش نیازهای خود را از حوزه بخواهد و دست کمک و یاری به سمت حوزه بگیرد، زیرا این یک فرصت بسیار مناسب برای حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در سیزدهمین نشست آموزشی ـ ترویجی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌و‌پرورش که در مرکز بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای مسؤولیت بزرگی که داریم کمک می‌طلبیم، مسؤولیتی که عهد مشترک است و آنچه بین ما وجود دارد و کفالت فرزندان معنوی امام عصر(عج) و کفالت ایتام آل محمد(ع) برعهده است که ما باید طبق سلیقه پدر این فرزندانش را تربیت کنیم که سلیقه او خواست خدای مهربان است، این وظیفه حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش است و امروز در این جلسه رؤسای دو مجموعه حضور دارند تا این کار مهم به ثمر برسد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه این تجمع از مصادیق برتر تقواست، بیان کرد: حضور استاد اعرافی به‌دلیل تخصصی که در عرصه تربیت دارند یک فرصت مغتنم برای فلسفه این جلسه است، این فرصتی است برای کنار هم قرار دادن مجموعه‌های مختلف جهت رفع کاستی‌ها و با لحاظ گام دوم بیانیه انقلاب و با در دست داشتن سند تحول بنیادین، امیدواریم بتوانیم کار تاز‌ه‌ای در این خصوص انجام دهیم.

وی ادامه داد: سند تحول به بروزرسانی نیاز دارد که می‌تواند با توجه به مضامین گام دوم این بروزرسانی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به‌عنوان ستاد این گردهمایی خاطرنشان کرد: عنوان ستاد، عنوان خوبی است یعنی باید بنشینند پای نقشه و نقشه‌پردازی کنید و در یک نگاه تازه به این موضع و ظرفیت‌های موجود کار تازه‌ای انجام داد.

رئیس ستاد سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه حوزه علمیه باید تمام مقاصدش را در آموزش‌وپرورش جستجو کند، متذکر شد: دلیل این‌ کار واضح است، زیرا طبق سیره معیار همان‌طور که اولیاء الله تمام توجه‌شان به نسل جدید است، بنابراین برای حوزه و تقویت چرخه تربیت انسان تراز همیشه عمده سرمایه‌گذاری باید بر روی آموزش‌وپرورش باشد.

وی افزود: متأسفانه تاکنون به این شکل نبوده و از تمام ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش استفاده نکرده‌ایم، از طرفی برای آموزش‌وپرورش هم با ایجاد ارتباط مؤثر با حوزه‌های علمیه یک یار صمیمی این مجموعه حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: آموزش‌وپرورش نیازهای خود را از حوزه بخواهد و دست کمک و یاری به سمت حوزه بگیرد، زیرا این یک فرصت بسیار مناسب برای حوزه علمیه است و باید بدون فوت وقت و تکلیف‌های تکلیف‌سوز سخاوتمندانه با یک‌ نظام تعریف شده و سطح عالی مهارت و اقتضائاتی که این سطح دارد، این یاری‌گری را انجام دهد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به بروزرسانی سند تحول بیان کرد: فضلای حوزه به این مکتب آشنا و خوش سلیقه هستند، می‌توان این ارتباطات را برقرار کرد و از ظرفیت ویژ‌ه‌ای که در بخش دانش‌آموزان داریم، استفاده کنیم.

وی با اشاره به مؤسسه آینده‌سازان تصریح کرد: چون نیاز را احساس می‌کردیم با همکاری حوزه این دفتر را تشکیل دادیم، آسیب‌های این موضع را به خوبی می‌شناسیم و این یک سرمایه خوب در این بخش است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: در عرصه تبلیغ و تألیف دانش‌آموزی خلأ زیادی داریم و در سند تحول تاکید بر این نکته شده است که در سپهر حیات طیبه این مسئله هویت و چالش هویت و نقطه مقابل آن اعتلا و ارتقای هویت است که بیشتر از گذشته باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه موضوع بعدی در تربیت حماسی و برجسته‌سازی تعاریف دفاع مقدس ذیل فرهنگ عاشورا و قرآن و راهیان نور است، خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه امکان خوبی برای این بخش، در زمینه روایتگری و شناخت داریم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با نماز مدارس نیاز به آسیب‌شناسی داریم، تاکید کرد: بهسازی این شبکه و مراقبت‌هایی که لازمه آن است و جذاب‌سازی و معرفی درست زیبایی‌های حوزه به جامعه دانش‌آموزی کشور از نکات دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه ظرفیت حوزه علمیه خواهران یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در این مورد است، اظهار کرد: باید توجه دوباره‌ای به آن شود و در خصوص نهاد نماز جمعه نقش ائمه جمعه بی‌بدیل است، چرا که ارتباط بین مردم و روحانیت امکان خوبی را برای ما و تحقق هدفمان فراهم کرده است.

رئیس ستاد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه خاطرنشان کرد: تمام این‌ پایگاه‌ها را می‌توانیم پای کار بیاوریم، چرا که نمازهای جمعه یک قرارگاه هفتگی مؤمنان است و حضور فعال مدارس در این بخش می‌تواند بسیار پیش برنده باشد.

وی افزود: در مورد حوزه و روحانیت ائمه جمعه نماینده ارشد حوزه و روحانیت هستند و می‌توانند تمام موارد را برای آموزش‌وپرورش پای کار بیاورند، همچنین در ساخت و شکل‌دهی نقش ائمه جمعه و روحانیت بی‌بدیل است و می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به نقشی که روحانیت و حوزه در ارتباط‌گیری مؤثر با سایر ادارات و نهادها دارند، بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در حوزه ارتباط دادن بین نهادهای مختلف وجود دارد، حوزه و روحانیت در خدمت آموزش‌وپرورش است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تهیه متن برنامه ائمه جمعه کشور دو اولویت را لحاظ کرده‌ایم، گفت: این دو اولویت احیاء و عمران مساجد و ارتباط مؤثر با آموزش‌و‌پرورش است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات